چین به کسانی که تایوان را مسلح کنند سریع‌تر، دقیق‌تر و قدرتمند‌تر حمله می‌کند

چین در پاسخ به دور جدید فروش سلاح آمریکا به تایوان و بهانه تراشی آن برای تحریم شرکت‌ها و اشخاص چینی، تدابیری متقابل را اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه چین یکشنبه ۷ ژانویه (۱۷ دی) اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه پنج شرکت‌ نظامی-صنعتی آمریکا اعمال خواهد کرد.

این تحریم‌ها شامل مسدود کردن اموال منقول، غیرمنقول و دیگر انواع دارایی‌های آنها در چین و ممانعت سازمان و اشخاص چینی از انجام تراکنش، همکاری و دیگر فعالیت‌ها با این شرکت‌هاست. این به معنای آن است یک بازار جهانی به روی آنها بسته شده و علاوه بر خسارات مستقیم، نقطه سیاه دائمی روی کارنامه‌اشان در چین بر جای می‌گذارند.

از دست دادن فرصت‌های همکاری آینده با بازار و توسعه چین به هیچ تجربه‌ای بدون زحمت برای هیچ شرکت تجاری محسوب نمی‌شود.

فروش سلاح به جزیره تایوان چین یکی از مستقیم‌ترین، برجسته‌ترین و خطرناک‌ترین راه‌ها برای ایالات متحده به منظور مداخله در موضوع تایوان است. این اقدام یک نماد متمرکز از نقض اصل چین وحد و سه بیانیه مشترک چین-آمریکا از جانب ایالات متحده به حساب می‌آید.

طی ۴۵ سال از برقراری روابط دیپلماتیک میان چین و آمریکا، واشنگتن هر از گاهی اقدام به فروش تسلیحات به تایوان کرده است. آمریکا بیش از ۱۰۰ بار به تایوان سلاح فروخته اقدامی که به یک دوره نامنظم از یک «بیماری جدی» تبدیل شده که به شکلی جدی سلامت و ثبات روابط چین-ایالات متحده را تضعیف می‌کند.

تکرار این بیماری طی سال‌های اخیر به شکل قابل توجهی در آمریکا افزایش یافته و علائم آن نیز بدتر شده است. سلاح‌های فروخته شده به تایوان نه فقط از لحاظ مقیاس در حال بیشتر شدن هستند بلکه به شکلی مستمر در حال شکستن محدودیت‌های عملکردی و بیش از پیش تهاجمی‌تر شدن هستند.

آهنگ «تسلیح تایوان» توسط ایالات متحده از طریق فروش سلاح به این جزیره آشکارا در حال سرعت گرفتن است و صلح و ثبات در دو سوی تنگه تایوان در حال مواجهه با یک تهدید عظیم است.

چین قاطعانه با فروش تسلیحات آمریکا به تایوان مخالفت کرده است. این نکته باید مورد تاکید قرار بگیرد که مخالفت چین برای همیشه در حد حرف باقی نخواهد ماند. توانمندی چین برای انجام ضد حمله اساسی، به شکلی مستمر در حال افزایش است، تدابیر آن مداما در حال بهبود است و اقدامات متقابلش سریع‌تر، دقیق‌تر شدن و قدرتمند‌تر می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا