افزایش فرصتهای کمربند و جاده در نمایشگاه واردات و صادرات گوانگجو
سیصد و سی و چهارمین دوره نمایشگاه واردات و صادرات چین (نمایشگاه کانتون)، با افزایش فضای نمایشگاهی برای کشورهای شریک در ابتکار کمربند و جاده، بر جذابیت های خود برای خریداران خارجی افزوده است.
هولدینگ لوازم برقی شین بائو در استان گوانگ دونگ چین یکی از جمله شرکت کنندگانی است که نسبت به سال های قبل در این دوره از نمایشگاه برای افزایش فرصت های همکاری بین المللی با کشورهای کمربند و جاده با یک غرفه بزرگتر حضور دارد.
«جانگ یی فی»، مدیر پروژههای بین المللی این شرکت با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد خریداران حاضر از کشورهای شریک کمربند و جاده در این دوره از نمایشگاه، انتظار دارد که بیش از ۵۰۰ شرکت خارجی با آنان وارد مذاکره شوند که تقریباً نیمی از آنها از کشورهای مشارکت کننده در کمربند و جاده خواهند بود.
به گفته او شرکت شین بائو امسال نزدیک به ۶۰۰ محصول جدید از جمله جاروبرقی های روباتیک و سطل زباله های هوشمند خود را در نمایشگاه امسال عرضه می کند و با بزرگترین غرفه خود در طول بیش از ۳۰ سال فعالیت شرکت در نمایشگاه امسال حضور دارد.
جدیدترین دوره نمایشگاه واردات و صادرات گوانگجو که از ۱۵ اکتبر آغاز شده و تا ۴ نوامبر ادامه خواهد یافت، همچنین یک رکورد جدید را نیز به ثبت رسانده است.
مساحت کل محل برگزاری نمایشگاه امسال به ۱.۵۵ میلیون متر مربع افزایش یافته که نسبت به دوره قبلی ۵۰ هزار متر مربع افزایش یافته و در مجموع ۲۸ هزار و ۵۳۳ شرکت با ۷۴ هزار غرفه پذیرای بازدیدکنندگان هستند.
آمارها نشان می دهد که خریداران کشورهای شریک کمربندو جاده در نمایشگاه امسال حضور فعال دارند و نسبت آنان به کل بازدیدکنندگان از ۵۰.۴ درصد در دهه گذشته به ۵۸.۱ درصد افزایش یافته است. از بعد از ظهر چهارشنبه به وقت پکن، در مجموع ۹۸ هزار خریدار خارجی از نمایشگاه بازدید کرده اند که در میان آنها خریداران کشورهای شریک کمربند و جاده رشد قابل توجهی داشته اند.
شرکت شین بائو علاوه بر بستن قرارداد با شرکت های کشورهای شریک کمربند و جاده در این دوره از نمایشگاه، به طور فعال خطوط تولید خود در خارج از چین را نیز گسترش میدهد. کارخانه این شرکت در اندونزی در حال حاضر تولید خود را آغاز کرده و انتظار می رود تا پایان سال به فروش بیش از ۱ میلیارد یوان (حدود ۱۳۶.۸ میلیون دلار آمریکا) دست یابد.
نمایشگاه واردات و صادرات گوانگجو اکنون به یک سکوی مهم برای شرکت های مختلف تبدیل شده تا بتوانند از طریق آن فرصت های موجود در بازارهای کمربند و جاده را کشف کنند.
گروه تولید لوازم خانگی گالانز (Galanz)، به عنوان یکی از اولین برندهای «جهانی» چین، تا امروز محصولات و خدمات خود را به حدود ۲۰۰ کشور و منطقه عرضه کرده و حدود یک سوم صادرات آن به کشورهای شریک کمربند و جاده است.
روسیه یکی از نخستین و در عین حال پرجمعیت ترین بازارهای هدف شرکت گالانز به شمار می رود که با استفاده از یک زنجیره صنعتی کامل و خط تولید بومی توانسته سهم خود را در زمینه محصولاتی مانند مایکروویو، ماشین ظرفشویی، یخچال و سایر لوازم خانگی در بازار روسیه افزایش دهد.
شرکت اوربوس و تکسان (Orbus & Teksan) ترکیه که در زمینه تولید سامانه های ذخیره انرژی سیار فعالیت می کند از سال ۲۰۰۴ تا کنون در نمایشگاه گوانگجو حضور داشته و امروز بزرگترین شرکت ترکیه در این حوزه تبدیل شده است.
سوکرو اُزدامار، مدیرعامل این شرکت گفت: “با حضور در نمایشگاه کانتون، ما توانستیم شرکای طولانی مدت برای تأمین محصولات مورد نیاز خود پیدا کنیم و بخش قابل توجهی از دستاوردهای امروز شرکت ما به خاطر حضور در این نمایشگاه بوده است.”
بسیاری از کشورهای شریک کمربند و جاده با استفاده از فرصت حضور در نمایشگاه واردات و صادرات گوانگجو و خرید محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه از چین، در عین حال توانسته اند راه فروش محصولات تخصصی خود در چین را نیز پیدا کنند و همراه با شرکای چینی خود به دستاوردهای برد-برد برسند.
از میان غرفه داران امسال، به غیر از شرکت های چینی، ۶۵۰ شرکت کننده از ۴۳ کشور و منطقه دیگر جهان در نمایشگاه حضور دارندکه ۶۰ درصد آنان از کشورهای شریک در ساخت مشترک کمربندو جاده هستند. ترکیه ۱۲۵ شرکت را راهی نمایشگاه امسال کرده که در زمینه صنایعی مانند لوازم الکترونیکی مصرفی، ابزارهای سخت افزاری، مصالح ساختمانی، مبلمان، لوازم خانگی و مواد غذایی فعالیت می کنند.
شرکت مصالح گاز آلتین بوگا، یک شرکت ترکیه ای تولیدکننده سوپاپ است که پیوسته در نمایشگاه گوانگجو حضور داشته و در نمایشگاه امسال نیز بیش از ۸۵ دسته محصول خود را عرضه کرده است.
هاکان یایلالی، مدیر بازرگانی خارجی این شرکت با اشاره به بزرگترین قرارداد شرکتش که ۱۰ سال پیش با یک شرکت شیلیایی در نمایشگاه گوانگجو امضا شده گفت: “نمایشگاه کانتون بزرگترین رویداد نمایشگاهی برای ما بوده و در آن توانسته ایم با خریدارانی از سراسر جهان مذاکره کنیم.” بزرگترین سفارش سال خود را امضا کرد.
شرکت سولکس اینترنشنال (Solex International) تایلند با وجود غرفه کوچک و کمتر از ۱۰ متری خود همچنان توانسته یکی از شرکت های جذاب در نمایشگاه گوانگجو امسال باشد.
به گفته «تانیالوک پیتستتاکاران» مدیر بخش تجارت خارجی این شرکت، تنها ظرف سه روز کارتهای نزدیک به ۲۰۰ خریدار خارجی تمام دفتر تماس با مشتریان این شرکت را پر کرد و بسیاری از آنها تمایل خود برای همکاری بیشتر با این شرکت را اعلام کردند.
او گفت که نمایشگاه گوانگجو بستر عرضه محصولات شرکتهای مختلف جهان را به خریداران فراهم میکند و چین با به اشتراک گذاشتن فرصت حضور در این بازار مهم به اقتصاد جهان کمک بزرگی میکند.