غوغای روبات انسان‌نمای چینی در کنفرانس جهانی روبات‌ ۲۰۲۴

در کنفرانس جهانی روبات‌ ۲۰۲۴ (WRC) که از ۲۱ تا ۲۵ اوت در پکن برگزار می شود، شاهد نمایش بیشترین تعداد روبات‌های انسان‌نما هستیم و ۲۷ ربات از انواع مختلف این ربات‌ها در این نمایشگاه عرضه شده‌اند.

یکی از جذابترین روبات‌های نمایشگاه با مهارت کامل ساز «یانگ چین»(سنتور چینی) می‎نوازد. این شاهکار جالب توجه تنها در یک فرآیند یادگیری ظرف دو تا سه روز حاصل شده است. ربات دیگری که شبیه به یک مرد جوان طراحی شده با استفاده از یک دوربین حرکات صورت فرد مقابل خود را ثبت و همزمان تقلید می‎کند.

یک دست رباتیک نیز در این نمایشگاه عرضه شده که «سنگ، کاغذ، قیچی» بازی می کند و به خاطر حرکات برق‌آسا و سرعت محاسبه و اجرای خود در میان بازدیدکنندگان خیلی محبوب شده است.

«تیان گونگ» نیز نام یک ربات انسان نمای چینی دیگر ارائه شده در این نمایشگاه است که می تواند با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت بدود. به گفته سازنده این ربات، دویدن روی تردمیل به دلیل نیاز به تنظیم آهنگ گام‌ها با کمربند متحرک این دستگاه، برای ربات چالش‌برانگیزتر از دویدن روی زمین است. هدف سازندگان تیانگونگ این است که در نهایت او بتواند روی سطوح مختلف از جمله چمنزارها، زمین های ماسه ای و تپه ها بدود.

«لیانگ لیانگ»، معاون «مؤسسه الکترونیک» چین، با تأکید بر پتانسیل عظیم بخش تولید روبات‌های انسان‌نما، خواستار تلاش‌های مشترک برای پیشبرد توسعه این صنعت شد و خاطرنشان کرد که روبات‌های انسان‌نما نمونه‏‎ای مهم از بهره‌وری با کیفیت جدید هستند.

رویداد پنج روزه کنفرانس جهانی روبات امسال ۴۱۶ مهمان از جمله دانشمندان، کارآفرینان و دانشگاهیان از سراسر جهان حضور دارند. علاوه بر این، ۱۶۹ شرکت جهانی مانند «ای بی بی» (ABB)، «تسلا» (Tesla)، «کوکا» (Kuka) و «اس ام سی» (SMC)، آخرین نوآوری های خود را با بیش از ۶۰۰ محصول به نمایش گذاشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا