چرا خودروهای برقی چین در خاورمیانه محبوبیت دارند؟

بسیاری از کشورها در خاورمیانه به عنوان منطقه سنتی تولیدکننده نفت، طی سال‌های اخیر شاهد تغییراتی چشمگیر در درکشان از خودروهای انرژی جدید بوده‌اند.

به طور خاص با افزایش آگاهی از حفاظت از محیط زیست و تشویق و هدایت سیاست‌های دولت، فروش خودروهای انرژی جدید در کشورهای خاورمیانه افزایشی قابل توجه داشته است.

در میان آنها، خودروهای برقی ساخت چین بخاطر پیکربندی بالا و عملکرد خوب و هزینه  مناسب مورد علاقه هر چه بیشتر ناظران صنعت و مصرف‌کنندگان عادی در خاورمیانه قرار گرفته است.

فروش خودروهای برقی برند چینی در اردن رو به افزایش است. «ناصر» نماینده صنعت خودروی «کمیته سرمایه‌گذاران منطقه آزاد اردن» در این باره گفت که در سال ۲۰۱۹ فقط ۷۲ دستگاه خودروی برقی از «منطقه آزاد زرقا» ترخیص شد و این عدد در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب به ۱۲۸۲۰ و ۳۳۳۸۶ دستگاه افزایش یافت. تعداد خودروهای برقی چینی ترخیص شده از این منطقه در ژانویه و فوریه امسال به ۶۶۴۳ دستگاه رسید.

ناصر اینگونه تحلیل می‌کند که دلیل اصلی اینکه مردم اردن ترغیب شده‌اند خودروهای برقی را انتخاب کنند هزینه پایین استفاده از آن است.

تعداد خودروهای برقی خانگی ثبت شده در مصر تا مارس امسال ۴۸۲۶ دستگاه بود که بیش از ۱۴۰۰ دستگاه ثبت شده طی سه ماه اول امسال است امری که رشدی سریع را نشان می‌دهد.

«منیر» که در کار فروش خودرو فعال است، گفت مردم مصر خودروهای برقی ساخت چین را ترجیح می‌دهند زیرا این خودروها تجهیزات خوبی دارند، مقرون به صرفه‌اند و هزینه نگهداری پایینی دارند.

در منطقه خلیج فارس، امارات متحده عربی حدود هشت سال پیش شروع به برقراری ارتباط با شرکت‌های خودروهای برقی چینی کرد و یکی از اولین کشورهایی بود که خودروهای برقی چینی را معرفی کرد.

«فرزاد» یک فروشنده خودروی ساکن دبی در این باره گفت که خودروهای برقی برند چین از کیفیت بالا و فناوری پیشرفته برخودارند و با شرایط محلی و جاده‌ای و آب و هوایی مختلف سازگارند.

به گفته او خودروهای برقی چینی طی دو سال گذشته در میان مردم دبی به محبوبیت رسیده‌اند.

تحلیلگران بر این باورند با توجه به آنکه بسیاری از دولت‌های خاورمیانه طرح‌های ارتقای خودروهای الکتریکی را ایجاد کرده‌اند، رشد بازار سرعت گرفته است.

برای مثال، دولت امارات متحده عربی هدف به نیم رساندن سهم خودروهای برقی تا سال ۲۰۵۰ را مطرح کرده و فعالانه بخش حمل و نقل را برای کاهش مصرف انرژی سنتی مورد تشویق قرار می‌دهد.

مصر نیز به طور گسترده صنعت خودروی برقی را از طریق تدابیری مثل کاهش تعرفه و ترغیب تحقیق و توسعه، گسترش داده است.

افراد آگاه از حوزه صنعت در این زمینه به طور کلی به چشم‌انداز فروش خودروهای برقی چینی در خاورمیانه خوش‌بین هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا