ابتکار کمربند و جاده؛ پلی برای ایجاد رفاه در منطقه غربی چین
مرز گشایش و نوآوری تبدیل شده است. با ظهور منطقه غربی چین، همکاری کمربند و جاده برای شرکای خارجی حتی ارزشمندتر خواهد شد.
چین هنوز فرصتهای طلایی برای توسعه دارد. اما چگونه میتوان از این ظرفیت استفاده کرد؟ اروپا باید در ابتکار کمربند و جاده بیشتر مشارکت کند. برخی در کشورهای غربی به اشتباه مدعیاند که اروپا به سود اندکی از مشارکت خود در کمربند و جاده دست مییابد اما این ابتکار اروپا را با منطقه غربی چین که به سرعت در حال رشد است، مرتبط میکند که خلاف آن ادعاست.
توسعه اقتصادی سریع تقاضای بزرگی را برای واردات به وجود آورده است. مجموع تجارت خارجی شین جیانگ در سال ۲۰۲۳ به ۳۵۷.۳۳ میلیارد یوان رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ یک جهش ۴۵.۹ درصدی را نشان میدهد و رتبه دوم را در میان مناطق در سطح استانی چین از لحاظ رشد کسب کرده است.
اگر منطقه غربی چین بتواند به صنعتیسازی و شهریسازی خود با کمک کمربند و جاده سرعت بیشتری بخشد، تاثیری عمیق و درازمدت بر زنجیره تامین جهانی خواهد گذاشت. شرکتهای خارجی نباید فرصتهای نوظهور در بازار چین را از دست بدهند.