چرا چین به برگزاری نمایشگاه نیاز دارد؟
مرکز همایش و نمایشگاه ملی شانگهای، ششمین نمایشگاه بین المللی واردات چین، این جا برگزار می شود.
از ۵ تا ۱۰ نوامبر، ششمین نمایشگاه بینالمللی واردات چین (CIIE) در مرکز همایش و نمایشگاه ملی شانگهای، برگزار خواهد شد. این اولین بار است که این نمایشگاه به صورت کاملا آفلاین پس از شیوع همه گیری ویروس کرونا برگزار می شود.
اولین نمایشگاه ملی با موضوع واردات در جهان
CIIE اولین نمایشگاه در سطح ملی در جهان با موضوع واردات است. این نمایشگاه نشانگر آن است که درهای چین در حال “گشودگی هر چه گسترده تر” است و روند گشایش در سطح عالی چین را ترویج می کند.
CIIE یک ابتکار در تاریخ توسعه تجارت جهانی محسوب می شود، چین در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه در نوامبر سال ۲۰۱۸ رسما به جهان متعهد شد که نمایشگاه بین المللی واردات چین نه تنها بایستی که هر سال برگزار شود، بلکه باید به نتایجی در سطح بالا دست یابد و این اقدام هر چه بیشتر انجام شود، بهتر خواهد بود. در پنج دوره از نمایشگاه گذشته، ۱۳۱ کشور و سازمان بینالمللی در این نمایشگاه جامع ملی شرکت کردند و حجم معاملات در نظر گرفته شده در مجموع به نزدیک ۳۵۰ میلیارد دلار رسید و بیش از ۲۰۰۰ قلم از محصولات جدید، فناوریهای جدید و خدمات جدید به نمایش گذاشته شد.△
تبدیل بازار بزرگ چین به یک فرصت بزرگ برای جهان
روز ۴ نوامبر ۲۰۲۲، شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین، در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی واردات چین گفت: «پنج سال پیش، CIIE را اعلام کردم تا گشایش گسترش یابد و بازار بزرگ چین به یک فرصت بزرگ برای جهان تبدیل شود. اکنون، CIIE به پنجره ای برای چین برای ایجاد یک الگوی توسعه جدید، پلت فرمی برای ترویج گشایش در سطح بالا و محصول بین المللی قابل اشتراک گذاری جهان تبدیل شده است.»
در این میان، سه موقعیت اصلی توسعه CIIE تاکنون نه تنها خلاصه ای از نقش مهم و نتایج مثمر ثمر CIIE است، بلکه پیام روشنی از تعهد جدی چین به توسعه باز و همکاری برد-برد را منتقل می کند.
△آبان ۲۰۲۲، شانگهای، غرفه همکاری های اقتصادی و تجاری محلی سازمان همکاری شانگهای پنجمین نمایشگاه بین المللی واردات چین، پسته ایران
اول، پنجره ای برای ایجاد الگوی توسعه جدید
CIIE پلی برای شرکتهای کشورهای مختلف میسازد تا وارد بازار بزرگ چین شوند و همچنین تحول اقتصادی داخلی، به روزرسانی صنایع و مصرف و توسعه با کیفیت بالا را ترویج میکند. شی جین پینگ عنوان کرد که «چین همه کشورها و طرفها را برای به اشتراک گذاشتن فرصتها در بازار بزرگ چین تشویق میکند»، «چین همه کشورها و طرفها را برای به اشتراک گذاشتن فرصتها برای گشایش نهادی مورد تشویق قرار می دهد» و «چین همه کشورها و طرفها را برای به اشتراک گذاشتن فرصتهای ناشی از تعمیق همکاری های بین المللی تشویق میکند». سه فرصت اصلی برای چین به نفع استفاده از پتانسیل تقاضای داخلی است و ارتباط بهتر بین بازار داخلی و بازار بین المللی را برقرار می سازد.
دوم،ترویج پلتفرمی برای گشایش در سطح بالا
طی شش سال گذشته، علیرغم جریان یکجانبهگرایی و حمایتگرایی و تأثیر همهگیری قرن، CIIE هر ساله برگزار شده و کیفیت آن بهتر و بهتر شده است و به نشانی برای چین در راستای اجرای سیاست گشایش و درهای باز تبدیل شده است. این نمایشگاه، چین و جهان را به هم متصل می سازد، ایدهها و مفاهیم را مبادله میکند، شاهد گسترش گشایش نهادی چین است و همچنان به ایجاد یک محیط تجاری بازارمحور، قانونی و بینالمللی ادامه میدهد و به طور فزایندهای به یک پلت فرم پایدار برای چین در ادامه حرکت به سمت گشایش در سطح بالاتر تبدیل شده است.
سوم، محصول عمومی بین المللی به اشتراک گذاشته شده در جهان
در حال حاضر، جهان دستخوش تغییرات بزرگیست که در یک قرن گذشته دیده نشده است و اقتصاد جهانی فاقد نیروی محرکه احیا و بهبود است. ” قرار ملاقات در چین” هر ساله طبق زمان تعیین شده شکل می گیرد و پیوسته به موج سرمای اقتصاد جهانی گرما تزریق می کند.
در چند سال گذشته، “حلقه دوستان” CIIE بزرگ و بزرگ تر شده است و هدف “یک نمایشگاه به نفع جهان” به طور واقعی محقق شده است. امکان نمایش محصولات در CIIE به معنای ورود به بازار بزرگ چین و گرفتن کلید گنجینه های بی پایان است.