شین جیانگ، ارزشمند ترین پیشنهاد به دنیا و دیپلمات‌های خارجی است

گروهی از دیپلمات های ۹ کشور از جمله فیجی، مغولستان و سیشل از دوشنبه تا شنبه، منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ در شمال غربی چین را بازدید کردند تا زیبایی های این بخش خیره کننده چین را کشف کنند.

در این شش روز، آنها از چندین مکان نمادین در شین جیانگ، از جمله بازار بزرگ بین المللی ارومچی، میراث جهانی دریاچه تیان چی، دره انگور در تورپان و شهر باستانی کاشغر بازدید کردند.

دیپلمات ها گفتند که شین جیانگ مکانی شگفت انگیز با مناظر باشکوه، ساکنان صمیمی و فرهنگ سنتی کاملاً محافظت شده است و ارزش آن را دارد که به تمام جهان توصیه شود.

مردم دوستانه

بن یعقوب عادل، مشاور سفارت تونس در چین، هنگام بازدید از تورپان گفت که می تواند خوش بینی و دوستی مردم شین جیانگ را چه در خانه ها و چه در خیابان ها احساس کند.

در شهر باستانی کاشغر، لوئیس لوپز، یک دیپلمات اکوادوری در چین، برای رقصیدن با پسر جوانی در کنار جاده دعوت شد. رقص آنها گردشگران زیادی را به خود جذب کرد و آنها دور هم جمع شدند و عکس گرفتند.

لوپز اظهار داشت که مردم کاشغر پر انرژی هستند و رقص آنها بسیار متمایز است. او گفت که می تواند بسیاری از ویژگی های خوب فرهنگ چینی را در زندگی آرام و شاد مردم محلی از همه گروه های قومی ببیند.

جونگ هیون یو، وزیر سفارت جمهوری دموکراتیک خلق کره در چین، گفت: هر کجا این گروه در شین جیانگ رفتند، به گرمی مورد استقبال ساکنان محلی قرار گرفتند.

فرهنگ کاملاً محافظت شده

این هیئت همچنین از موزه شین جیانگ که دارای مجموعه ای از آثار با ارزش کشف شده در شین جیانگ است، دیدن کرد. ماناسا تاجیبائو، سفیر فیجی در چین می گوید که این آثار لحظات ارزشمند تاریخ را به تصویر می کشند و موزه آنها را به خوبی حفظ کرده است.

این گروه هنگام بازدید غارهای بودایی در تورپان، از تلاش های چین برای حفاظت از میراث فرهنگی استقبال کرد. تووشین بدرال از مغولستان گفت این غارها که هزار سال پیش ساخته شده اند، نقاط عطف تاریخ هستند که مذاهب و فرهنگ ها را در خود جای داده اند و تجربه چین در حفظ آثار فرهنگی ارزش یادگیری دارد.

این هیئت همچنین از روستایی که بیش از ۱۵۰ سال برای ساخت آلات موسیقی قومی شناخته شده است، بازدید کرد. کری آبرامز، دیپلمات گویان در چین، گفت که با تماشای برنامه فرهنگی سنتی که با سازهای چینی منحصر به فرد اجرا می شد، واقعاً جذابیت میراث فرهنگی ناملموس را احساس کرد. او گفت که تلاش های چین برای حفاظت و توسعه فرهنگ ها شایسته ستایش است. ماناسا تاجیبائو از فیجی نیز گفت که به لطف میراث دولت چین و حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس، موسیقی سنتی و سازهای نفیس به خوبی حفظ شده است و افزود که امیدوار است این تجربه ارزشمند به عنوان یک نقطه مرجع در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا