نقش فناوری‌های هوشمند در ارتقاء تناسب اندام عمومی در چین

بر اساس گزارشی که ژوئن امسال در «ChinaFit Convention» درباره صنعت تناسب اندام چین منتشر شد، حوزه تناسب اندام خانگی طی سال گذشته میلادی با توجه به نقش نوظهور زنان به عنوان نیرو محرکه پشت بازار مصرف کنند تناسب اندام، شاهد یک رونق قابل توجه بود.

علاقه مندان به تناسب اندام در چین به لطف توسعه سریع پلتفرم‌های آنلاین و استفاده از فناوری‌های هوشمند در حال تجربه یک تغییر در عادات ورزشی خود هستند.

تناسب اندام خانگی در سال ۲۰۲۲ شاهد یک تکامل خیره کننده بود. گروه‌های بسیاری یک سفر هیجان انگیز سلامتی و نشاط را به مدد شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پخش مستقیم شروع کرده‌اند.

آینه‌های تناسب اندام هوشمند، وسایل طناب بازی هوشمند و دیگر وسایل هوشمند باعث تقویت تمایلات ورزشی مردم چین شده و انگیزه و تعامل آنها در حیطه تناسب اندام را افزایش داده است.

بر اساس گزارش مارس ۲۰۲۱ «Douyin»، تعداد ویدئوهای تناسب اندام در آن سال ۱۳۴ درصد افزایش یافت و در عین حال دنبال کنندگان مربیان تناسب اندام در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد ۲۰۸ درصدی را تجربه کرد.

«لیو گنگ‌هونگ» (ویل لیو) که خواننده است در سال ۲۰۲۲ به سرعت در اپلیکیشن Douyin مشهور شد؛ این شهرت بخاطر ترانه‌هایش نبود بلکه بخاطر ویدئوهای تناسب اندامش در شبکه‌های اجتماعی بود.

شهرت جهشی لیو باعث معروف شدن در فضای خانگی شد به گونه‌ای که در اپلیکیشن Douyin بیش از ۶۸ میلیون دنبال کننده و ۱.۹ میلیارد لایک را از آن خود کرد و باعث شد مردم به ورزش خانگی علاقه مند شوند.

سازمان عمومی ورزش چین در سال گذشته یک چالش آنلاین سراسری را با حمایت بیش از ۵۰ پلتفرم راه اندازی کرد که در آن بیش از ۱۰۰ رویداد ورزشی آنلاین برگزار شد.

«دینگ دونگ» یکی از مقامات سازمان عمومی ورزش چین در باره نقش المپیک در تشویق مردم به ورزش گفت: ما تاکید ویژه‌ای بر استفاده از نقش المپیک و قهرمانی‌های جهان برای الهام بخشی داریم.

 

نقش پلتفرم‌های تناسب اندام تشویق مردم به ورزش

به گزارش خبرگزاری «شین‌هوا» از ابتدای ۲۰۲۰، دانلود اپلیکیشن‌های تناسب اندام رشد سریعی داشته که نشان دهنده محبوبیت فزاینده تناسب اندام آنلاین است.

اپلیکیشن برجسته ورزشی چین موسوم به «Keep» شاهد یک افزایش درآمد محسوس طی سه ماه نخست ۲۰۲۲ بود و در مقایسه با درآمد ۳.۰۳ میلیارد یوانی (۴۲۲ میلیون دلار) در مدت مشابه ۲۰۲۱ شاهد رشد ۳۷.۶ درصدی بود و به ۴.۱۷ میلیارد یوان رسید.

«چی شیومین» معاون کنگره ملی خلق چین طی برگزاری «دو نشست» امسال پیشنهادی را بری تنظیم ورزش‌های مجازی از جمله تناسب اندام ابری، بهبود بازار تناسب اندام و ترویج هر چه بیشتر ورزش و تمرین در میان عموم مردم، ارائه کرد.

وی گفت: اپلیکیشن‌های آنلاین تناسب اندام مشکل نداشتن وقت و مکان برای ورزش را حل کرده‌اند و برخی دوره‌های رایگان می‌تواند نیاز مبتدیان تناسب اندام را برطرف کند.

این مقام ارشد تاکید کرد اپلیکیشن‌های تناسب اندام همچنین محصولات جانبی ورزشی مانند لباس ورزشی، تشکچه‌های یوگا، ساعت‌های ورزشی و خوراکی‌های سالم و کاهش وزن را به فروش می‌رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا