تجسم نوآوری پایدار در مشعل مجهز به فناوری هوافضای بازی‌های دانشجویان چنگ دو

حمل مشعل سی و یکمین دوره بازی های جهانی دانشجویان که امسال در شهر چنگ دو، مرکز استان سی چوان چین برگزار می شود، روز چهارشنبه ۲۶ ژوئیه با موفقیت به پایان رسید. این مشعل با نقش پانداهای استان سی چوان و مجسمه برنزی کشف شده در ویرانه های باستانی «سان شینگ دویه» در این استان، «رونگ هوئو» نام دارد و در کنار طراحی زیبا از نظر فناوری های به کار گرفته شده در ساخت آن نیز مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

سازندگان این مشعل در پژوهشگاه شماره ۳۱ سومین آکادمی بزرگترین شرکت دولتی صنایع هوافضای چین به گلوبال تایمز گفتند که از یک فناوری پیشرفته مربوط به موتورهای هوافضا در طراحی و ساخت این مشعل استفاده کرده اند. آنها همچنین اضافه کردند که مواد به کار گرفته شده در ساخت این مشعل همگی به طور کامل قابل بازیافت هستند و به خوبی مفاهیم سبز بودن و کم کربن بودن را در برگزاری این دوره از بازی های دانشجویان در چنگ دو به نمایش می گذارند.

این پژوهشگاه که در توسعه مشعل بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن و بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ این شهر همکاری داشته است، این بار جدیدترین فناوری ها را در طراحی و احتراق مشعل بازی های دانشجویان جهان در چنگ دو به کار گرفته است.

لیو شیائو یونگ، معاون پژوهشگاه شماره ۳۱ به گلوبال تایمز گفت که شعله ور کردن یک مشعل کار دشواری نیست اما مهم ترین چالش تداوم بخشیدن به سوختن این شعله در یک شکل زیباست.

او به عنوان رئیس این پروژه گفت: «بزرگترین چالش برای ساختن این مشعل نحوه ترکیب کردن شکل سوختن شعله و رنگ آن با ظاهر زیبای بدنه مشعل رونگ هوئو بود.»

او توضیح داد که برای ارائه این زیبایی های هنری مشعل رونگ هوئو به بهترین شکل و در عین حال در نظر گرفتن تأثیر مشعل بر این زیبایی و طراحی نفیس، گروه تحقیق و پژوهش با استفاده از شیوه های احتراق مربوط به مشعل المپیک ۲۰۰۸ پکن و یک شیوه تولید ویژه توانستند به هدف خود برسند.

این مشعل مجهز به فناوری هوافضا بسیار قابل اطمینان و پاک است. برای سوخت آن از پروپان زیست توده ای استفاده شده و شعله ای به رنگ زرد روشن دارد که تا ۱۵ دقیقه بدون هیچ مشکلی به سوختن ادامه خواهد داد در برابر شدت باد ۳۰ متر در ثانیه و باران ۵۰ میلیمتر در ساعت مقاوم است. به گفته گروه سازنده این شعله در عین حال در هوای بسیار سرد منفی ۴۰ درجه نیز به سوختن ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا