راه‌اندازی نمایشگاه تور جهانی «چرا تمدن» در مقر سازمان ملل در نیویورک

مراسم افتتاحیه نمایشگاه ویژه سازمان ملل متحد تحت عنوان «تور جهانی چرا تمدن» ۲۹ ژوئن (۸ تیر) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

«میگل آنخل موراتینوس»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده عالی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل، «موسس آبیلیان» و «شو هائولیانگ» دو معاون دبیرکل سازمان ملل و «جانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد و نمایندگان و دیپلمات‌هایی از کشورهای  بلژیک، صربستان، نیکاراگوئه، سوریه، کیریباتی، روسیه، مجارستان و غیره  در سازمان ملل، خبرنگاران  و شخصیت‌های دوست از محافل مختلف در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

نمایشگاه «چرا تمدن» به میزبانی دفتر رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مقر سازمان ملل و با همکاری نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد، انجمن دوستی آمریکا و چین و انجمن کتاب چینی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.  این نمایشگاه از ۶ خرداد آغاز شده و تا ۱۶ تیرماه ادامه خواهد داشت. نمایشگاه تور جهانی «چرا تمدن» رادیو و تلویزیون مرکزی چین نیز از ژوئن تا نوامبر در کشورهای آمریکا، انگلیس، مصر، کنیا، پرو و سایر کشورها برگزار می‌شود.

 

«شن های شیونگ»، معاون وزیر تبلیغلت کمیته مرکزی حزب کمونیست و مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین، در یک سخنرانی ویدیویی گفت که تحت هدایت طرح بزرگ ترسیم شده توسط ابتکار تمدن جهانی رئیس جمهور «شی جین پینگ»، مردم چین در تلاش برای ساختن تمدن ملت چین هستند و تمدن بشری توسعه پیشرفت‌های جدید را به پیش سوق می دهد. رادیو و تلویزیون مرکزی چین مأموریت رسانه‌ای برعهده داشته، به اشاعه نوآورانه تمدن چین، تقویت مبادلات انسانی و فرهنگی بین‌المللی، ترویج گفتگو میان تمدن‌های جهانی پرداخته و با خرد و قدرت خود ترویج درک متقابل و دوستی بین مردم همه کشورها و ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک را به پیش می‌برد.

 

موراتینوس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده عالی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل متحد نیز گفت: ما در دنیای چندقطبی جدید هستیم و برای ایجاد جهانی بهتر، باید درک بین تمدن‌ها، شرکا و هویت‌های متفاوت را افزایش دهیم. سازمان ملل باید ابتکار تمدن جهانی را در آغوش گیرد.

مجموعه‌ای از ویژه برنامه‌ها مانند «نمایشگاه هنر دیجیتال دستاوردهای پروژه کشف تمدن چین»، ویدئوی فوق العاده با کیفیت ۴k «میراث فرهنگی ناملموس چین و اروپا» و برنامه‌های ویژه دیگر در محل نمایشگاه پخش شد. برنامه‌های فرهنگی  مانند شعرخوانی، طب سنتی چینی، خوشنویسی، هنر چای و گوچین نیز برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا