ویژه برنامه «داستان نویسی در آسمان؛ روایت من و چین» به نیویورک رسید

همزمان با فرا رسیدن هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین، ویژه برنامه «داستان نویسی در آسمان؛ روایت من و چین» روز شنبه ۲۸ سپتامبر به وقت محلی، در نیویورک برگزار شد.

«شن های شیونگ» معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین در یک سخنرانی که بصورت ویدیویی انجام شد، اظهار داشت: به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، رادیو و تلویزیون مرکزی چین برنامه‌های «داستان نویسی در آسمان؛ روایت من و چین» را برگزار کرد و از این طریق، با بیش از ۱۶۰۰ روایت از بیش از ۶۰ کشور جهان درباره دوستی چین و کشورهای خارجی آشنا شدیم.

وی افزود: زبان‌های مختلف با احساسات مشابه، نشان از اشتراک و در هم آمیختگی احساسات و فرهنگ کشورهای جهان دارد و حاکی از اشتیاق عمیق مردم جهان به صلح و زیبایی است.

شیه فنگ، سفیر چین در ایالات متحده هم با حضور در این مراسم، با بیان این که نحوه کنار هم قرار گرفتن چین و آمریکا، آینده و سرنوشت بشر را تعیین می کند، تاکید کرد چین و ایالات متحده به گفتگوی بیشتر، سوء ظن کمتر، همکاری بیشتر و رقابت کمتر نیاز دارند. امیدواریم جوانان چین و آمریکا معاملات، تبادلات و تماس های بیشتری داشته باشند و تا مردم دو کشور بتوانند با یکدیگر ارتباط نزدیکتر برقرار کنند.

دنیس سیمون رئیس اتحاد استعدادهای جهانی و برنده جایزه دوستی دولت چین نیز درسخنانی گفت که تبادلات نزدیک بین مردم ایالات متحده و چین، به‌ویژه جوانان، هم برای ایالات متحده و چین و هم برای جهان مفید است. وی ابراز امیدواری کرد که دو ملت مبادلات و اعتماد متقابل را بیشتر تقویت کنند و با جهان به طور مشترک با چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوا، مسائل زیست محیطی و بهداشت عمومی مقابله کنند.

نمایندگان دانش‌آموزان دبیرستان ایالت واشنگتن که به تازگی از چین به ایالات متحده بازگشته‌اند، احساسات خود را در مورد شرکت در فعالیت “دوستی چین و آمریکا همراه با جوانان” در پکن به اشتراک گذاشتند. آنها گفتند که این تجربه بسیار فراموش نشدنی بود و بسیار مفتخر بودند که با پروفسور پنگ لی‌یوان، همسر رئیس جمهور شی جین پینگ، ملاقات کنند. آنها تجربه خود را از بازدید از چین با همکلاسی های خود به اشتراک گذاشتند و که این موضوع علاقه فراوان همه را به چین برانگیخت. آنها ابراز امیدواری کردند که در آینده فرصت های بیشتری برای ارتباط و تعامل با دانش آموزان چینی برای افزایش درک متقابل داشته باشند.

یک هزار و ۲۵۵ رسانه عمده از ۷۰ کشور و منطقه از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، کره جنوبی، امارات متحده عربی، هند و سنگاپور در مورد این رویداد گزارش دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا