«سفر به چین»؛ بازتاب کارآمدی سیاست گشایش در سطح بالا

اعتماد روزافزونی که خارجی‌ها به ثبات اجتماعی، مهمان‌نوازی، دوستی، زیبایی طبیعی، زیرساخت سبز پایدار و اقتصاد قدرتمند چین دارند، نشان دهنده جاذبه رو به رشد چین در مقیاس جهانی است.

داده‌های جدید نشان می‌دهد رفت و آمد مسافران بین‌المللی چین در سال جاری افزایش یافته، امری که منعکس کننده تلاش‌های این کشور برای حمایت از سیاست گشایش در سطح بالا محسوب می‌شود.

«سازمان ملی مهاجرت» (NIA) 19 آگوست (۲۹ مرداد) اعلام کرد، در نتیجه مجموعه‌ای از سیاست‌ها که ورود به چین را برای خارجی‌ها آسانتر کرده، تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی طی هفت ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳۰ درصد جهش داشته و به ۱۷.۲۵ میلیون نفر رسیده است.

چین طی بازه ژانویه تا جولای ۳۴۱ میلیون مسافرت فرامرزی را گزارش داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۶۲.۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

این آمار به وضوح نشان دهنده کارآمدی سیاست گشایش در سطح بالا و همچنین اهمیت و احیای صنعت گردشگری چین است.

با توجه به اینکه محبوبیت چین به عنوان یک مقصد مسافرتی بین‌المللی افزایش یافته، این کشور قصد دارد صنعت گردشگری را برای کمک بیشتر به رشد اقتصادی داخلی توسعه دهد.

چین مستمرا از مسافران بین‌المللی که برای بحث درباره احتمال همکاری و اطلاع از چشم اندازهای اقتصادی چین به این کشور سفر می‌کنند استقبال می‌نماید و آنها را ارج می‌نهد.

تحول صورت گرفته در احیای اعتماد مسافران خارجی به چین را می‌توان به سیاست مستمر اصلاحات و گشایش خدمات مدیریت مهاجرتی چین، اجرای بیش از ۱۱۰ تدبیر، بهینه سازی ویزای ورودی و معافیت‌های ویزای ترانزیتی، سیاست‌های بدون ویزای متقابل و معافیت‌های ویزای یکجانبه و غیره، مربوط دانست.

به طور خلاصه، چین مقررات ویزا را برای مسافران خارجی آسان گرفته و به اتباع ۵۴ کشور اجازه داده تا از ترانزیت ۱۴۴ ساعته از طریق ۳۷ مبدأ ورودی بهره مند شود و برای تجار خارجی این فرصت را فراهم کرده تا برای ویزای در بدو ورود به ۱۰۰ مبدأ در ۷۳ شهر کشور این کشور درخواست دهند.

مسافران خارجی همچنین با فرصت‌هایی مانند سفر بی دردسر، استانداردهای زندگی کیفی، اقامتگاه‌های بهتر، اماکن فرهنگی دیدنی با عناصر پایدار، زیرساخت‌های غنی، زندگی شهری شلوغ، غذاهای چینی، خدمات با فناوری پیشرفته، حداکثر امنیت غذایی، سرگرمی بی پایان، ثبات اجتماعی و حمل و نقل مدرن و کافی، جذب چین می‌شوند.

جذابیت و گیرایی خاصی که چین برای مسافران بین‌المللی دارد همچنین شامل اکوسیستم متمایز، محیط زیست، غذا، سبک زندگی و اقتصاد در حال توسعه آن است.

مقامات چینی اخیرا چند برنامه فراگیر با هدف جذب سرمایه گذاران بین‌المللی و عموم مردم به منظور تحریک صنعت گردشگری ارائه کرده‌اند.

اجرای این تدابیر به رشد اعتماد بین‌المللی، ترویج تبادلات تجاری و اقتصادی و تسهیل تبادلات انسانی کمک کرده است.

«سفر به چین» محبوبیتی فراوان کسب کرده چرا که مسافران بین‌المللی بیشتری شاهد شفافیت، باز بودن، توانمندی نوآورانه، خوداتکایی و ایمنی چین هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا