استقبال جهانی از بازی «افسانه سیاه؛ ووکونگ»؛ گام پرقدرت چین در صنعتی‌سازی بازی‌ها

«میمون شاه» با پوشیدن جوشن طلایی و عصای جادویی که با شعله‌های آتش می‌چرخد، سفر شگفت انگیز و دلهره آور را در دنیای بازی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» آغاز می‌کند.

«افسانه سیاه؛ ووکونگ» که روز سه شنبه ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) رسما در سراسر جهان رونمایی شد، مورد انتظارترین بازی ویدئویی امسال محسوب می‌شود که از افسانه باستانی چین تحت عنوان «سفر به غرب» الهام گرفته شده است. این بازی نشان‌دهنده حمله شجاعانه تولیدکنندگان بازی چینی به بازاری است که مدت‌ها تحت سلطه عناوین سه‌گانه کشورهای غربی بود.

این بازی ویدئویی که توسط شرکت «گیم ساینس» چین تولید شده اکنون در پلتفرم‌هایی مثل «استریم»، «پلی استیشن ۵»، «اپیک گیمز استور» و «تن‌سنت وی‌گیم» در دسترس علاقه‌مندان است.

بر اساس داده‌های «استریم»، بازی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» تا ساعت ۱۱ صبح امروز (به وقت پکن) بیش از ۱.۰۴ میلیون بازیکن همزمان را میخکوب کرده و فقط یک ساعت پس از رونمایی رسمی، در صدر فهرست «پربازیگرترین بازی» این پلتفرم قرار گرفت.

بر اساس اعلام «متاکریتیک» که یک وب‌سایت رتبه بندی بازی جهانی است، تا روز دوشنبه، «افسانه سیاه؛ ووکونگ» میانگین امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ را از ۵۴ رسانه جهانی دریافت کرد. «آی‌جی‌ان چاینا»، وب‌سایت نقد و بررسی بازی، به این بازی امتیازی کامل داد و از آن به عنوان نقطه عطفی برای صنعت بازی چین و تولید بسیار عالی داخلی که به شدت در عرصه جهانی رقابت می‌کند، استقبال کرد.

«میچل سالتزمن» سردبیر «آی‌جی‌ان» رسانه آمریکایی بازی‌های ویدئویی، پس از اولین تجربه‌اش با این بازی، نوشت: به شکلی خیره کننده زیباست، انیمیشن‌ها بسیار روان هستند، سرشار از فرهنگ غنی چینی است، و فقط یک چیز فوق العاده رضایت بخش در بازی در نقش «میمون شاه» و حمله به انواع موجودات افسانه‌ای با یک عصای غول پیکر قابل تنظیم وجود دارد.

بازی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» از «سفر به غرب» یکی از محبوب‌ترین آثار کلاسیک چین الهام گرفته است. این ارمان قصه‌های یک راهب و سه شاگردش را دنبال می‌کند؛ قهرمان اصلی «سون ووکونگ» یا «میمون شاه» به خاطر توانایی‌های ماوراء طبیعی و طبیعت شیطانی‌اش معروف است.

این بازی یک حماسه قهرمانانه سرشار از احساسات را خلق کرده و عناصر فرهنگی سنتی چینی را با زیبایی‌شناسی متمایز شرقی ترکیب نموده و در عین حال برای حساسیت‌های بین‌المللی نیز جذاب است.

در حالی که صنعت بازی‌های موبایلی چین در اوج خود به سر می‌برند، اما بازی‌های درجه یک (AAA) آن هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند.

بازی‌های درجه یک معمولاً به عنوان عناوین مستقل با هزینه، حجم و با کیفیت بالا در قالب تک نفره تعریف می‌شوند؛ بازاری که اکنون تحت سلطه شرکت‌های ژاپنی، آمریکایی و فرانسوی است.

گزارش تحقیقاتی اخیر «مینشنگ سکیوریتیز» که یک شرکت بازار سرمایه چینی است، تاکید می‌کند تب و تاب آنلاین بازی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» نشان داد که تولیدکنندگان داخلی چین اکنون به خوبی قادر به تولید آثار فاخر و پرفروش درجه یک با استقبال جهانی هستند و چین گامی بزرگ در صنعتی سازی بازی خود برداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا