شرکت کنندگان در نظرسنجی «سی جی تی اِن»: رسوایی تجاوز جنسی سیستماتیک در ارتش ایالات متحده مصداق نقض حقوق بشر است

یک گزارش جدید در مورد رسوایی تجاوز جنسی در ارتش آمریکا نشان می‎ دهد که این موارد جدی تر از حد انتظار هستند. بر اساس یک نظرسنجی آنلاین که توسط شبکه «سی جی تی اِن» انجام شده ۸۸.۹۵ درصد از پاسخ دهندگان نگرانی شدید خود از نقض سیستماتیک حقوق بشر به واسطه تجاوز جنسی در ارتش ایالات متحده را ابراز کرده‌‎اند.

نتایج مطالعه اخیر دانشگاه براون در ایالات متحده نشان می دهد که ۷۳ هزار و ۶۹۵ مورد تجاوز جنسی در ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ گزارش شده که بیش از دو برابر ۲۹ هزار مورد تخمین زده شده توسط وزارت دفاع ایالات متحده است. انتشار نتایج این مطالعه با واکنش گسترده افکار عمومی جهان همراه شد. ۹۴.۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در مواجهه با وجود دو آمار متفاوت گفتند که دولت ایالات متحده به عمد وجود تجاوز جنسی سیستماتیک در ارتش این کشور را پنهان کرده است. ارتش ایالات متحده در مواجهه با رسوایی ناشی از تجاوز جنسی مکرر در ارتش ایالات متحده، مدت ها است که با مقاومت در برابر انجام تحقیقات مستقل ادعا می کند که توانایی برقراری به اصطلاح نظم و انضباط نظامی در ارتش را دارد. در همین راستا، ۹۳.۹ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ارتش آمریکا اعتبار خود را از دست داده و بیانیه‌هایش نیز قانع کننده نیستند. ۹۴.۹ درصد از پاسخ دهندگان خواستار انجام تحقیقات مستقل، شفاف و عادلانه در مورد تجاوز جنسی در ارتش ایالات متحده شدند.

علاوه بر این، ارتش آمریکا در ژاپن، کره جنوبی و سایر پایگاه‌های نظامی خارج از خاک خود نیز با موارد مشابه رسوایی‌های مربوط به تجاوز جنسی مواجه است اما عاملان چنین جرائمی همیشه توانسته‌اند از مجازات‌های قانونی بگریزند که همین امر نیز نارضایتی شدید مردم کشورهای محل استقرار نیروهای آمریکایی را به همراه داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا