رؤسای جمهور چین و روسیه دیدار کردند/ دوستی عمیق چین و روسیه تغییر نخواهد کرد

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعدازظهر روز سه شنبه ۲۲ اکتبر (۱ آبان) به وقت محلی، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین کازان دیدار کرد.

شی جین پینگ قدیمی دعوتان کرد: رئیس جمهور محترم پوتین، دوست من، بسیار خوشحالم که برای شرکت در شانزدهمین نشست رهبران بریکس به شهر باستانی کازان روسیه آمده‌ام. این سومین دیدار من با شما در سال جاری است. حدود ۴۰۰ سال پیش، «جاده چای» که دو کشور را به هم مرتبط می‌کرد، از کازان می‌گذشت و چای را از کوه «وویی» چین به هزاران خانوار در روسیه می‌رساند.

وی افزود: در آغاز این ماه، من و آقای رئیس جمهور به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه، پیام‌های تبریکی را رد و بدل کردند. با نگاهی به مسیری که طی کرده‌ای، روابط و روسیه علیرغم سخت‌ها پیشرفت کرده است، یک سری نتایج بی‌سابقه دست یافته و راهی مبنی بر «عدم چینی»، عدم تقابل و هدف قرار دادن آن طرف‌های ثالث» را برای بزرگ همسایه‌ها برای هر چیزی که می‌خواهید انجام دهید. همدیگر کشف کرده است. از دوران جدید، من و آقای رئیس جمهور همیشه برای روابط چین و روسیه قائل هستند و آن را کنترل کرده‌ایم.

رهبر چین داد: دو طرف روحیه حسن همجواری دائمی، هماهنگی و همکاری راهبردی همه جانبه و همکاری با ادامه مشترک را حفظ کرده و به تعمیق و گسترش هماهنگی راهبردی همه جانبه و همکاری در زمینه‌های مختلف ادامه می‌دهند و نیروی محرکه قوی برای توسعه توسعه احیا و مدرن سازی دو کشور تزریق می‌کنند و سهمی مهم را برای افزایش رفاه مردم و روسیه، و دفاع از عدالت بین‌المللی بین‌المللی ایفا می‌نمایند.

آقای شیان گفت: در حال حاضر، جهان دستخوش تغییرات بزرگی است که در یک قرن گذشته و وضعیت بین‌المللی با هرج و مرج روبروست. با این حال، من قویاً معتقدم که دوستی میان چین و روسیه که برای نسل‌ها ادامه داشته، تغییر نخواهد کرد و وظایف دو کشور برای کمک به جهان تغییر نخواهد کرد.

شی جین پینگ افزود: سازوکار همکاری بریکس مهم پلتفرم برای همبستگی و همکاری بین بازارهای نوظهور و در حال توسعه در جهان امروز است و ستونی برای کمک به ایجاد جهانی چند قطبی برابر و منظم و جهانی شدن اقتصادی فراگیر می شود. نشست سران بریکس فردا می‌شود. این اولین نشست سران بریکس پس از پیوستن اعضای جدید است و برای کمک به «همکاری بزرگتر بریکس» دارای اهمیت زیادی است. روسیه به‌عنوان رئیس دوره‌های بریکس، کارهای زیادی انجام داده و چین نیز از آن تقدیر می‌کند.

جمهر رهبر چین تاکید کرد: من مشتاقانه گفتگوهای مستقیم با آقای رئیس جمهور و آنها در خصوص توسعه آینده سازوکار همکاری بریکس هستم تا با کمک به ایجاد جماعات طرف‌ها، ارسال عوامل مثبت ناشی از وحدت و همکاری، پیشبرد همکاری‌های استراتژیک و عملی بریکس در زمینه‌های مختلف و ادامه جستجو برای کسب فرصت‌های جدید بیشتر برای «جنوب جهانی»، سهم بیشتری برای ترویج ساخت جامعه‌ای با سرنوشت مشترک برای بشریت ایفای مشترک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا