پیشبرد روند تحول روستایی در شین جیانگ با کمک میراث قومی و کشاورزی مدرن

این شهر کوچک در حومه غربی اورومچی، مرکز منطقه خودمختار شین جیانگ اویغور در شمال غربی چین، زمانی تنها محلی آرام برای ساکنانی از گروه‌های اقلیت قومی بود اما اکنون به یک قطب شکوفایی تبدیل شده که در آن سنت و مدرنیته با یکدیگر پیوند خورده‌اند.

این شهر کوچک که به زادگاه قوها مشهور است با استفاده از میراث قومی سنتی و بهره‌گیری از شیوه های پیشرفته کشاورزی دستخوش دگرگونی قابل توجه شده است.

حفاظت از فرهنگ و توانمندسازی زنان

این کارگاه گلدوزی محلی پر است از زنانی که مشغول خلق گلدوزی‌های رنگارنگ هستند و توسط مردم قوم قزاق اداره می شود. در این کارگاه، «امیت خان کرمان» به زنان می آموزد که چگونه الگوهای پیچیده و نمادهای میراث فرهنگی محلی را با سوزن و نخ خلق کنند.

اومیت در یک خانواده نظامی متولد شده و به همین خاطر با سربازان ارتباط خاصی را احساس می کند. در طول ۱۷ سال گذشته، با آمدن ماه نوامبر، او ۳۰۰ جفت کفی گلدوزی شده برای سربازان شهر درست می‌کند تا با گوشه‌ای از سنت‌های غنی قزاقی آشنا شوند.

این کارگاه با استفاده از کمک‌های مالی و پشتیبانی‌های سیاستی منطقه ایجاد شده و بخشی از تلاش‌های گسترده برای توانمندسازی زنان گروه‌های قومی محلی و تنوع بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی است. تاکنون بیش از ۳۰۰ زن در این کارگاه آموزش دیده‌اند تا بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند. در عین حال، ۵۰ موقعیت شغلی گلدوزی نیز در این کارگاه به هنرآموزان ارائه می‌شود. با این تلاش‌ها درآمد ماهانه بسیاری از خانواده‌های دامدار افزایش پیدا کرده و آنها توانسته‌اند راه‌های تازه‌ای را برای کسب درآمد و در عین حال حفظ میراث فرهنگی خود پیدا کنند.

کشاورزی مدرن باعث رشد اقتصادی می شود

این شهر در کنار احیای صنایع دستی سنتی، کشاورزی مدرن را نیز برای پیشبرد رشد اقتصادی خود به کار گرفته است.

با کمک شیوه های پیشرفته کشاورزی و صنایع دستی سنتی قزاقی، اکنون این شهر به الگویی برای احیای روستایی در شین جیانگ تبدیل شده است. ترکیب حفاظت از میراث فرهنگی و نوآوری های فناوری علاوه بر ارائه یک نقشه راه به سایر مناطق روستایی در شین جیانگ، نشان می دهد که با حمایت و داشتن چشم انداز مناسب، حتی دورافتاده ترین روستاها و شهرها نیز می توانند شکوفا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا