بیش از ۷۰ درصد از سفارشات کشتی سبز جهان در دست چین!

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین پنجشنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) تازه‌ترین داده‌ها درباره صنعت کشتی سازی چین طی ۹ ماه نخست سال جاری میلادی را منتشر کرد. سه شاخص اصلی صنعت کشتی سازی چین به رشد پیوسته خود ادامه دادند.

این داده‌ها نشان می‌دهد حجم تکمیل کشتی سازی چین از ژانویه تا سپتامبر امسال ۳۶.۳۴ میلیون تن وزن مُرده بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۲۳ یک افزایش ۱۸.۲ درصدی است. تعداد سفارشات جدید هم ۸۷.۱۱ میلیون تن وزن مُرده بوده که در مقایسه با ۹ ماه نخست سال گذشته میلادی یک جهش ۵۱.۹ درصدی را نشان می‌دهد. تعداد سفارشات در دست ساخت نیز تا پایان سپتامبر ۱۹۳.۳ میلیون تن وزن مُرده بود که حاکی از یک رشد ۴۴.۳ درصدی نسبت به سال گذشته است.

سه شاخص اصلی کشتی سازی چین طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۵۵.۱ درصد، ۷۴.۷ درصد و ۶۱.۴ درصد از کل جهانی را از نظر وزن مُرده به خود اختصاص دادند.

شایان ذکر است که چین بیش از ۷۰ درصد سفارشات کشتی سبز جهان را از آن خود کرده و به پوشش کامل انواع کشتی های اصلی دست یافته است.

فناوری سبز، با ارزش افزوده بالا و انحصاری به نقاط برجسته جدید صنعت کشتی سازی چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۴ تبدیل شده‌اند.

تازه‌ترین داده‌ها همچنین نشان می‌دهد از میان ۱۸ نوع کشتی اصلی در جهان، چین از نظر سفارشات جدید برای ۱۴ نوع کشتی در رتبه نخست دنیا قرار دارد.

تمام کارخانه‌های کشتی سازی اهداف عملیاتی ۲۰۲۴ را سریع‌تر از موعد مقرر تکمیل کرده و تقاضای بازار سریعا در حال رشد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا