«تهدید هکری چین»؛ نمایشی مضحک از تاکتیک سیاه‌نمایی آمریکا علیه چین

آمریکا به شکلی ویژه به بی‌اعتبار کردن چین تمایل دارد و هیاهوی «تهدید هکری چین» در عمل به امری روتین تبدیل شده است.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا به اصطلاح «فاش ساختند» که هکرهای چینی «ممکن است به سیستم‌های مورد استفاده از سوی نهادهای فدرال برای استراق سمع تایید شده توسط دادگاه، دسترسی پیدا کرده باشند» و «دستکم به سه شرکت بزرگ مخابراتی ایالات متحده نفوذ کرده باشند.»

شایان ذکر است که این اتهامات فاقد هرگونه مدرک عینی و ملموس برای اثبات آنها هستند. این اتهامات صرفا بر واژه‌های مبهمی مثل «احتمالا»، «احیانا» یا «ابتدایی» تکیه می‌کنند که هیچ مدرک اساسی محسوب نمی‌شود.

هنوز فراموش نکرده‌ایم که آمریکا همین چند ماه پیش، یک کمپین اطلاعات نادرست و دستکاری رسانه‌ای را تحت عنوان «طوفان وُلت» با هدف لکه دار کردن اعتبار چین به راه انداخت.

حالا مردم چاره‌ای جز مشکوک شدن به اینکه ایالات متحده در حال سر هم کردن یک روایت دروغ دیگر با نام «طوفان نمک» برای زدن اتهام کذب به چین ندارند. واشنگتن در این راستا بار دیگر به نمایش مسخره «دزدی که فریاد می‌زند دزد را بگیرید» به منظور سیاه‌نمایی چین پناه برده‌ است.

وزارت خارجه چین در واکنش به این کمپین سیاه‌نمایی طی بیانیه‌ای که روز یکشنبه در اختیار خبرگزاری «رویترز» قرار داد اعلام کرد که از حمله‌ گفته شده اطلاعی ندارد و آمریکا «روایتی کذب» برای «گیر انداختن» در گذشته چین سر هم کرده بود.

اعتقاد کارشناسان بر این است که داستان‌های تخیلی درباره «تهدید هکری چین» در رسانه‌های آمریکا، که به دقت توسط سازمان‌های اطلاعاتی این کشور ساخته شده، به دنبال یک هدف ساده است – فریب دادن مالیات دهندگان و افزایش قابلیت‌های نظارتی واشنگتن.

سیاه‌نمایی علیه در موضوعات هک صرفا نمونه‌ای کوچک از کمپین گسترده‌تر ایالات متحده برای بی اعتبار کردن چین در عرصه‌های مختلف است. آمریکا طی سال‌های اخیر از هر فرصتی برای اتهام زنی به چین استفاده کرده و به طور مستمر به تحریف حقایق و انتشار شایعات پرداخته و بدین طریق روابط چین-ایالات متحده را بدتر کرده است. پشت این دروغ‌ها، عدم تمایل آمریکا به پذیرش رونق و ظهور چین نهفته از ترس اینکه هژمونی خود را از دست بدهد.

مجلس نمایندگان آمریکا اوایل سپتامبر امسال حتی لایحه‌ای را مطرح ساخت که به موجب آن ۱.۶ میلیارد دلار برای تأمین مالی «کارخانه‌های دروغ‌سازی»، تلاش برای جنجال‌سازی علیه «تهدید چین»، دستکاری افکار عمومی و تحریک احساسات ضد چینی به تصویب رسید.

وقتی صحبت از اقدامات هکری می‌شود، سالهاست که آمریکا بزرگترین «امپراطور هکری» در جهان بوده است.

رسوایی موسوم به «پریزم» در سال ۲۰۱۳ به طور کامل نشان داد که واشنگتن چگونه از قابلیت‌های فناوری قدرتمند خود برای جاسوسی از شهروندانش و استراق سمع مردم در سراسر جهان استفاده می‌کند و عنوان یک «ابرقدرت جاسوسی» واقعی را به نام آمریکا کرد.

از روسوایی جاسوسی شرکت «سوئیس کریپتو ای جی» گرفته تا رسوایی «پریزم» و حمله بدافزاری «استاکس‌نت» به تاسیسات هسته‌ای ایران، «تخلفات» متعدد آمریکا، روایت کذب «تهدید هکری چین» را بیش از پیش بی معنی می‌کند.

واشنگتن با سابقه طولانی سوء رفتار خود، کماکان یک توضیح به جهان بدهکار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا