مدل‌های مصرف نوآورانه «اقتصاد تعطیلات» را در چین رونق می‌بخشند

مناطق سراسر چین سناریوهای مصرف و مدل‌های کسب و کار جدیدی را برای استقبال از جهش قابل انتظار در فعالیت‌های مصرف کننده طی دوره هفت روزه تعطیلات «روز ملی» از اول تا هفتم اکتبر (۱۰ تا ۱۶ مهر) ایجاد کرده‌اند.

بیش از دو هزار و ۹۰۰ رویداد موضوعی و ۶۲۹ مشوق مصرف کننده به عنوان بخشی از مفهوم «گردشگری پلاس» در استان «جیانگسو» (شرق چین) برگزار شده است. به عنوان مثال، بازار «شیشان» در «سوجوئو» دارای ترکیبی پر شور و حال از بیش از ۱۰۰ غرفه و دکه خلاقانه است که ادغام گردشگری با ورزش، غذاهای لذیذ و محصولات فرهنگی را به نمایش گذاشته است.

در عین حال در کلانشهر «شانگهای» یک خیابان تجاری کاملا جدید در کنار رودخانه – با ارائه نمایش‌های نور در کنار آب و تجربه رول اسکیت – رسما افتتاح شده و به جذابیت شهر اضافه کرده است.

شهر «هانگ‌جوئو» مرکز استان «جه‌جیانگ» (شرق چین) هم از تجربه‌های مصرف نوآورانه استقبال کرده است. این شهر با حضور بیش از ۳۰ برند چینی میزبان یک جشنواره بین‌المللی فرهنگ شیرینی پزی و افتتاحیه تور هنری «گروه تئاتر لیون فرانسه» در امتداد خیابان‌های  کنار دریاچه‌اش است.

تعطیلات روز ملی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین است.

مضمون‌های وطن پرستانه در خط مقدم جشن‌های تعطیلات امسال قرار گرفته‌اند و نشانه‌های مهم ملی – مانند «منطقه گردشگری شائوشان»، «منطقه گردشگری کوه جینگ‌گانگ» و «میدان تیان‌آن‌من» – به جاذبه‌های مهمی برای بازدیدکنندگان تبدیل شده‌اند.

ترکیب جشن‌های فرهنگی، سناریوهای مصرف نوآورانه و تب و تاب میهن پرستانه در حال تقویت «اقتصاد تعطیلات» چین و تبدیل تعطیلات روز ملی چین به ترکیبی پرشور از سنت، نوآوری و افتخار ملی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا