ویژه برنامه «داستان نویسی در ابرها؛ روایت من و چین» در اوتاوای کانادا برگزار شد

ویژه برنامه «داستان نویسی در ابرها؛ روایت من و چین» به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، شامگاه روز ۲۵ سپتامبر با موفقیت توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین در اوتاوا پایتخت کانادا برگزار شد.

«شِن های‌شیونگ» معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین به صورت ویدئویی در این مراسم سخنرانی کرد و حدود پانصد نفر از  شخصیتهای محافل مختلف کانادا در این رویداد فرهنگی حضور داشتند.

شِن های‌شیونگ اظهار داشت: به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، رادیو و تلویزیون مرکزی این کشور جمع‌آوری داستان‌ها تحت برنامه «داستان نویسی در ابرها؛ روایت من و چین» را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است. واژگان مختلف، منتقل‌کننده احساسات مشترک میان انسان‌ها هستند؛ نشان‌دهنده در هم آمیختگی عمیق احساسات و فرهنگ‌های همه کشورهای جهان هستند؛ بیانگر اشتیاق عمیق مردم همه کشورها برای صلح و زیبایی هستند و قدرت غنی دوستی میان انسان‌ها را فراتر از مرزها و زمان و مکان تقویت می‌کنند.

رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سخرانی خود تاکید کرد که سومین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین فرصت‌های توسعه جدیدی را برای مدرنیزاسیون جهانی فراهم کرده و پنجره‌ای را برای تعمیق مبادلات و یادگیری متقابل میان تمدن‌ها باز کرده است.

سناتور سابق کانادایی گفت که از دکتر «هنری نورمن بتون» گرفته تا دکتر «لین زی»، یک کانادایی که به عنوان «پدر دندانپزشکی مدرن در چین» شناخته می‌شود، کانادا و چین سابقه‌ای طولانی در تبادلات و دوستی عمیق بین دو ملت دارند. روابط دیپلماتیک بین کشورها به روابط مردم با مردم بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد رویداد «داستان نویسی در  ابرها؛ روایت من و چین»  که توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین برگزار می‌شود، نقشی مهم در ترویج تبادلات فرهنگی بین چین و کانادا و یادگیری متقابل بین تمدن‌ها دارد.

این سناتور سابق همچنین تاکید کرد که مایل است برای پیشبرد روابط دوجانبه بین کانادا و چین و ارتقای همکاری‌ها و توسعه بیشتر مناسبات میان دو کشور در زمینه‌های مختلف سهم خود را ادا کند.

در این مراسم، مهمانان از نمایشگاه عکس با موضوع  هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین بازدید کردند و پیام‌هایی نوشتند تا آرزوهای خود برای چین و مردم چین را بیان کنند.

مهمانان در این نشست اظهار داشتند که ترویج مستمر مدرنیزاسیون به سبک چینی فرصت‌های جدید بیشتری را برای کشورهای سراسر جهان از جمله کانادا در جهت تعمیق همکاری‌های دوجانبه سودمند و دستیابی به توسعه مشترک فراهم می‌کند. این رویداد باعث تعمیق تبادلات مردمی و فرهنگی بین کانادا و چین شده و پیوندهای مردمی را تقویت می‌کند.

آنها تاکید کدرند انتظار دارند دوستان بیشتری در این رویداد شرکت کرده و داستان من و چین را ترسیم کنند.

رسانه‌های اصلی کانادا مانند «خبرگزاری کانادا»، «کپیتول هیل تایمز» و مجله «اتاوا لایف» این رویداد را پوشش دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا