عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان: علاقمند هستیم که از توانمندی ها و تجربه های شهرهای خواهرخوانده استفاده کنیم

علی صالحی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در همایش “گفتگوی شهرداران جهان” در شهر هانگ‌جو چین گفت: ما برای آینده شهرها ناگزیر هستیم که چند موضوع را مورد توجه قرار دهیم. یکی اینکه مردم را در روند مدیریت شهر دخالت بدهیم. دیگر اینکه باید از فناوری های جدید مثل هوش مصنوعی و دیگر فناوری ها برای  کنترل و اداره شهر و به ویژه برای کنترل ترافیک شهری استفاده کنیم .

به گزارش خبرگزاری رادیو و تلویزیون مرکزی چین از شهر هانگ‌جو، صالحی در یکی از نشست‌های همایش “گفتگوی شهرداران جهان” اظهار کرد: هانگ‌جو سیاست هایی مانند ارائه مشوق های ساخت و ساز سازگار با محیط زیست و مدیریت جامع زباله از جمله بازیافت و تبدیل زباله به انرژی را اجرا کرده است. این شهر همچنین در حال پیشبرد پروژه های برق رسانی حمل و نقل عمومی و انرژی خورشیدی برای انتقال به سمت انرژی پاک در دهه آینده است. هانگ‌جو برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و همچنین همکاری و سرمایه گذاری در ترویج توسعه پایدار شهری از سایر شهرها دعوت می کند.

وی افزود: ما علاقمند هستیم که از تجربیات و دانش شهرهای هانگ‌جو و شی‌آن استفاده کنیم و بتوانیم در کنار شهرهای چین با همکاری یکدیگر، با هم مسیر توسعه را طی  کنیم؛ به عنوان مثال برقی سازی سامانه حمل و نقل شهری که در شهرهای چین رشد خوبی داشته اند، می تواند زمینه خوبی برای توسعه حمل و نقل اصفهان باشد. همچنین ما در اصفهان دستاوردهای خوبی در حوزه صنایع دانش بنیان داریم که کاملا بومی است و می تواند مورد استفاده شهرهای چین قرار گیرد. اگر به صورت مصداقی و جزئی وارد فاز همکاری شویم، حتما می توانیم قراردادهای همکاری خوبی با شهرهای خواهرخوانده داشته باشیم و من معقتدم زمینه برای این همکاری‌ها فراهم است؛ به ویژه بعد از اتفاقات خوبی که در سازمان همکاری شانگهای رخ داده است.

وی گفت: از دعوت بسیار گرم و صمیمی شهردار هانگ‌جو  و فراهم کردن زمینه خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و هانگ‌جو تشکرمی کنم .چین و ایران از شباهت‌ها و اشتراکات زیادی برخوردار هستند. شهرهای شی‌آن و هانگ‌جو خواهرخوانده های قدیم و جدید اصفهان هستند و این شهرها از نظر اینکه شهرهایی تاریخی محسوب می شوند، شباهت های زیادی به هم دارند.

صالحی افزود: توانمندی های جدید شهرهای چین از جمله شهرهای شی‌آن و گوانگجو در حوزه حمل و نقل، اقتصاد شهری و فرهنگ شهری و زیرساخت هایی که برای رفاه مردم در حوزه زندگی شهری در این شهرها ایجاد شده است، ویژگی های جذابی برای ما محسوب می شود و اگرچه ما در حوزه صنعت حمل و نقل شهری و دیگر خدمات شهری کارهای خوبی در اصفهان انجام داده ام اما علاقمند هستیم که از توانمندی‌ها و تجربه های شهرهای خواهرخوانده خود هم استفاده کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا