پایبندی چین به حرکت در مسیر توسعه مشترک از طریق گشایش

چین با گشایش هر چه بیشتر درهای خود به روی جهان، پیوسته بر جذابیت‌های خود برای سرمایه گذاران خارجی می‌افزاید و همچنان به عنوان یک نیروی محرکه مهم برای رساندن جهان به توسعه و رفاه عمل می کند.

همزمان با موج فزاینده رویکردهای ضد جهانی شدن و افزایش یکجانبه گرایی و حمایت گرایی در جهان، چین با پایبندی بر گشایش در سطح بالا، بازار عظیم خود را به منبعی از فرصت‌های عظیم برای جهان تبدیل کرده است.

مسیر توسعه چین بر اساس واقعیت های کشور است. این مسیر با اولویت دادن به منافع مردم و دنبال کردن اصلاحات و نوآوری، توسعه مشترک را از طریق گشایش دنبال می‌کند.

چین با پایبندی به سیاست بنیادین ملی خود برای گشودن درهای کشور به روی جهان، یک راهبرد گشایش همراه با سود مشترک را دنبال می کند که به طور مداوم تعامل بین بازارهای داخلی چین و بازارهای جهانی را افزایش می دهد و در تلاش است تا ضمن ارتقای توسعه خود، منافع بیشتری را به سایر کشورها و انسان‌ها در جهان برساند.

در سال‌های اخیر، چین با ایجاد ۲۲ منطقه آزاد تجاری، ساختن بندر تجاری آزاد «های‌نان»، امضا و اجرای توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای (RCEP)، یک شبکه‌ جهانی از مناطق تجاری آزاد با استانداردهای بالا را ایجاد کرده است.

چین همچنین پیوسته با کاستن از لیست موارد منفی مانع از سرمایه گذاری خارجی، در تلاش برای کاهش محدودیت‌های دسترسی به بازارهای خود در بخش خدمات از جمله مخابرات و مراقبت‌های بهداشتی بوده است و به طور فعال همکاری با کیفیت بالا را در چهارچوب ابتکار کمربند و جاده به پیش برده است. در عین حال، چین بسترهای همکاری اقتصادی و تجاری بین‌المللی مانند نمایشگاه بین‌المللی واردات، نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات و نمایشگاه بین‌المللی محصولات مصرفی را نیز ایجاد کرده است.

این اقدامات عمده که با هدف گشایش در سطح بالا از سوی چین انجام شده، به جامعه بین‌المللی امکان داده تا از توسعه چین بهره مند شود و چشم انداز مثبت توسعه چین را به یک اجماع جهانی تبدیل کرده است.

این رویکرد موفقیت آمیز در ارتقای اصلاحات و توسعه از طریق گشایش، در تداوم پیشرفت و توسعه چین بسیار مؤثر بوده است.

تجربه چین از حرکت در مسیر ثابت کرده که مدرنیزاسیون چین بدون گشایش امکان پذیر نیست.

تعهد استوار چین به گشایش در سطح بالا نشان دهنده پایبندی به همسویی با استانداردهای بالای بین المللی، اتخاذ رویکرد فعال برای باز کردن درهای خود به روی جهان و گشودن یکجانبه درهای چین به روی کشورهای کمتر توسعه یافته و این رویکرد با هدف تقویت توسعه نیروهای تولیدی با کیفیت جدید و تسهیل همکاری برد-برد از سوی چین به اجرا درآمده است.

چین پیوستن خود به توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت ترانس پاسیفیک (CPTPP) و توافقنامه مشارکت اقتصاد دیجیتال (DEPA) را به عنوان یک فرصت تلقی می‌کند و در تلاش است با تسریع این روند نهادهای جدیدی را برای یک اقتصاد باز در سطح بالاتر ایجاد کند و با ایجاد مکانیسم‌هایی همکاری همسو با قوانین بین‌المللی، مزیت‌های جدیدی را در اقتصاد باز و پیوسته در حال پیشرفته‌تر شدن خود ایجاد کند و از طریق این گشایش‌ها به منافع جدید برسد.

چین قصد دارد با تسهیل دسترسی به بازار، فعالانه درهای بازارهای خود را به روی سایر نقاط جهان بیش از پیش بگشاید. چین در تلاش است تا با تقویت طرح های افزایش مصرف جدید، محرک های تازه‌ای را برای تجارت خارجی ایجاد کند و با افزایش جذابیت خود برای سرمایه گذاران خارجی، بازار وسیع چین را به آهنربایی قوی برای نوآوری‌های جهانی تبدیل کند.

چین همچنین متعهد شده است که با بزرگتر کردن «کیک» گشایش، فهرست‌های همکاری را گسترش دهد و با مشارکت در روند اصلاحات سازمان تجارت جهانی و گسترش «حلقه دوستان» خود در بخش تجارت آزاد، به پشتیبانی از ایجاد یک اقتصاد جهانی باز بپردازد.

به گفته ناظران بین‌المللی، گشایش سطح بالای چین و همکاری برد-برد به نفع کل جهان خواهد بود و باعث می‌شود مردم تمام کشورها از دستاوردهای توسعه چین بهره مند شوند.

چین با پایبندی قاطعانه به پیشبرد گشایش در سطح بالا و پایبندی به یافتن مسیر توسعه مشترک از طریق گشایش، آماده است از طریق دستاوردهای خود در مدرنیزاسیون کشور، فرصت های جدید توسعه را با جهان به اشتراک بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا