رونمایی از مجسمه یادبود «همراه در قایق» و برگزاری مراسم افتتاح «پارک صلح المپیک» در فرانسه

آیین رونمایی از مجسمه یادبود بزرگ المپیک پاریس با نام «همراه در قایق» و مراسم افتتاح «پارک صلح المپیک» جمعه ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) در فرانسه برگزار شد. این مجسمه توسط «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» به کمیته ملی المپیک و ورزش فرانسه اهدا شده است.

«شن های‌شیونگ» معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، نامه تبریکی به این مراسم ارسال کرد.

وی اظهار داشت که این یادبود به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و فرانسه و به عنوان هدیه‌ای برای المپیک پاریس دائماً در قلعه کاتارا نصب می‌شود. این مجسمه به خوبی همکاری و دوستی چین و فرانسه را به تصویر می‌کشد و مفهوم عالی المپیک «صلح، دوستی و پیشرفت» را توضیح می‌دهد.

شن های‌شیونگ ابراز امیدواری کرد که مردم دو کشور با استفاده از المپیک به تقویت تبادل و گفت‌وگو بین تمدن‌های مختلف ادامه دهند و به درک و احترام متقابل بین مردم کشورهای مختلف کمک کنند. وی افزود که باید فصل‌های درخشان‌تری از المپیک را با هم بنویسیم و به ساخت جامعه‌ای با سرنوشت مشترک کمک کنیم.

«استفان هاتو» رئیس بخش فرهنگی کمیته ملی المپیک فرانسه، گفت: مجسمه یادبود بزرگ المپیک پاریس با نام «همراه در قایق» به خوبی سه ارزش اصلی المپیک یعنی «برتری، احترام و دوستی» را نشان می‌دهد. امسال شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و فرانسه است و این اثر هنری به عنوان نماینده‌ای برای جشن این دوستی بزرگ عمل می‌کند و به عنوان حامیان و پیشگامان روح المپیک، دو کشور را به هم پیوند می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا