فروش ۱۰ میلیون نسخه از بازی ویدئویی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» طی ۳ روز

«گیم ساینس» شرکت تولید کننده بازی ویدئویی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» شامگاه جمعه ۲۳ آگوست (۲ شهریور) اعلام کرد این بازی پرطرفدار چینی با فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه در تمام پلتفرم‌ها طی فقط سه روز پس از انتشار، طوفانی در دنیای بازی‌های ویدئویی به پا کرده است.

«افسانه سیاه؛ ووکونگ» که نخستین عنوان بازی «درجه یک» ساخته شده توسط چین به آن داده شده، تنها یک ساعت پس از رونمایی آن در صبح سه‌شنبه، در صدر فهرست «بیشترین بازی‌شده‌ها» در «استیم» که یک پلتفرم پیشرو بازی است، قرار گرفت.

گیم ساینس اعلام کرد که حداکثر تعداد بازیکنان همزمان بازی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» در تمامی پلتفرم‌ها از سه میلیون نفر فراتر رفته است.

«افسانه سیاه؛ ووکونگ» از رمان کلاسیک چینی «سفر به غرب» الهام گرفته است. این رمان ماجراهای یک راهب و سه شاگردش را روایت می‌کند و تمرکزی ویژه بر «سون ووکونگ»، شاه میمون‌ افسانه‌ای دارد که به دلیل قدرت‌های ماوراء طبیعی و طبیعت شیطانی‌اش معروف است.

با اینکه بیشتر بازیکنانِ «افسانه سیاه؛ ووکونگ» از چین هستند اما شهرت این بازی به سرعت در جهان در حال گسترش است. برخی از طرفداران مشتاق بیش از ۲۰۰ صفحه مطالب پس زمینه را در خصوص این بازی و رمان مذکور تدوین کرده‌اند تا به بازیگران بین‌المللی کمک کنند ریشه‌های عمیق فرهنگی داستان آن را درک کنند.

«افسانه سیاه؛ ووکونگ» که به خاطر میراث فرهنگی غنی و زیبایی‌شناسی بازی مدرن شهرت یافته، به حسی فراتر از جامعه بازی تبدیل شده است.

موفقیت بی سابقه این بازی به گونه‌ای بوده که حتی باعث افزایش قیمت سهام برخی از شرکت‌ها و بالا رفتن تب گردشگری در استان «شانشی»، یکی از مکان‌های کلیدی تصویربرداری این بازی شده است.

با توجه به اینکه هنوز در هفته اول رونمایی از این بازی پرطرفدار هستیم، کارشناسان صنعت پیش بینی می‌کنند که روند فروش افزایشی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» ادامه داشـته باشد.

«گلدمن ساکس» موسسه خدمات مالی و سرمایه گذاری چندملیتی اخیرا پیش بینی کرده بود که «افسانه سیاه؛ ووکونگ» می‌تواند در پلتفرم استیم به فروش ۱۲ میلیون نسخه دست یابد و بیش از سه میلیارد یوان (۴۲۰ میلیون دلار) درآمد ایجاد کند.

این بازی در قالب یک دیدگاه خوش بینانه می‌تواند به فروش ۲۰ میلیون نسخه‌ای دست یابد و درآمدش از پنج میلیارد یوان عبور کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا