نظرسنجی سی‌جی‌تی‌اِن: «بازی+فرهنگ» شور و شوق دوستداران بازی‌های رایانه‎ای را در سراسر جهان برانگیخت

«افسانه سیاه؛ ووکونگ»، یک بازی در سطح «تریپل ایِ» (AAA) ساخت چین است که به نظر می‎رسد یک «اسطوره» جدید را خلق خواهد کرد. این بازی با الهام از افسانه باستانی چین «سفر به غرب» ساخته شده و ظرف یک ساعت پس از انتشار به صورت آنلاین، در مقام اول فهرست داغ‌ترین بازی‌های «استیم» (Steam) قرار گرفت و تحسین گسترده‌ بازیکنان دوستداران بازی‌های رایانه‎ای در سراسر جهان را به دنبال داشت.

بر اساس نتیجه نظرسنجی شبکه خبری سی‌جی‌تی‌اِن چین، کاربران اینترنتی در سراسر جهان در سطحی گسترده معتقدند که این بازی قدرت بالای صنعت ساخت بازی‎های رایانه‎ای چین را نمایان کرده و موجب افزایش وسیع علاقه مردم سراسر جهان به فرهنگ سنتی چین شده است.

از زمان انتشار بازی «تاثیر گِنشین» (Genshin Impact) که پیش از این در دنیای بازی‎های رایانه‎ای مورد استقبال قرار گرفته تا بازی محبوب «افسانه سیاه؛ ووکونگ»، تعداد زیادی از بازی‌های رایانه‎ای با ویژگی‌های فرهنگی منحصر به فرد چینی در سطحی وسیع مورد پسند بازیکنان داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند. در همین راستا، ۸۸.۱ درصد از شرکت‎کنندگان در نظرسنجی سی‌جی‌تی‌اِن گفتند که منتظر تجربه انجام بازی‌های عالی چینی بیشتر هستند.

بازی «افسانه سیاه؛ ووکونگ» به جز کیفیت ساخت بالا، عناصر چینی زیادی را هم در بخش طراحی و هم در بخش ویژگی‎های بصری خود دارد. علاوه بر این، این بازی همچنین تصاویر بسیاری از بناهای باستانی چینی را به نمایش گذاشته که در داخل و خارج از چین مشهور هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۹۲.۱ درصد از شرکت‎کنندگان بر این باورند که این بازی راهی جدید برای آشنایی با فرهنگ سنتی والای چین برای بازیکنان سراسر جهان است. ۸۹.۶ درصد پاسخ‌دهندگان نیز ابراز تمایل می‌کنند که در کنار انجام این بازی، بیشتر با افسانه «سفر به غرب» چین آشنا شوند و در عین حال نسبت به آشنایی با فرهنگ سنتی والای چین به شدت ابراز علاقه کردند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۸۴.۳ درصد از شرکت‎کنندگان دوست دارند به محصولات بیشتری در مورد فرهنگ چین از جمله بازی‌ها، سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، رمان‌ها دسترسی داشته باشند. ۸۹.۶ درصد پاسخ‌دهندگان خواستار تقویت همکاری و تبادلات میان تولیدکنندگان مشهور جهانی بازی‌های رایانه‌ای شدند تا از این طریق، بازی‌های «هیجان‌انگیز» بیشتری برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای در سراسر جهان ساخته شود و درعین حال این تولیدکنندگان به طور مشترک تنوع تمدن بشری را غنی‎تر سازند.

این نظرسنجی بر روی پلتفرم‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی سی‌جی‌تی‌اِن منتشر شده و ظرف ۲۴ ساعت، در مجموع ۸۳۶۸ نفر از کاربران اینترنتی  با شرکت در آن، نظرات خود را بیان کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا