تأثیر گسترش «حلقه دوستان» بدون نیاز به روادید چین بر جذب گردشگران از سراسر جهان

انتشار آمارهای رسمی اخیر نشان می‎ دهد که با تلاش‌های روزافزون چین در ترویج معافیت‌ یک‌جانبه روادید و سیاست‌های لغو روادید متقابل و در نتیجه آن گسترش «حلقه دوستان» بدون نیاز به روادید چین، تعداد گردشگران علاقه‌مند به سفر به چین در حال افزایش است.

پایگاه خبری «پنگ پای» (Thepaper.cn) روز پنجشنبه گزارش داد که سازمان‎های بازرسی مرزی در شانگهای بیش از ۴.۷۵ میلیون مسافر ورودی و خروجی و بیش از ۳۰ هزار وسیله نقلیه را در فرودگاه های بین المللی «پودونگ» و «هونگ چیائو» از روز اول ژوئیه به چین سفر کرده‎اند.

اداره ملی مهاجرت چین (NIA) در ماه ژوئیه اعلام کرد که سیاست ترانزیت ۱۴۴ ساعته بدون روادید در سه مبدأ ورودی دیگر شامل فرودگاه بین‌المللی «شین ‌جِنگ» شهر  «جنگ جوئو» در استان «هه نان» واقع در مرکز چین، فرودگاه بین‌المللی «سانی» شهر «لی جیانگ» و بندر راه‌آهن «موهان» در استان «یون نان» در جنوب غربی چین نیز اجرا خواهد شد تا تعداد بندرهای چینی تحت پوشش این سیاست به ۳۷ بندر برسد.

در نیمه اول سال ۲۰۲۴، چین پذیرای ۱۴.۶۴ میلیون مسافر خارجی بوده که نسبت به سال قبل ۱۵۲.۷ درصد افزایش داشته است. بر اساس داده‌های اداره ملی مهاجرت چین، از این میان، ۸.۵۴ میلیون نفر از این مسافران خارجی از طریق معافیت روادید وارد کشور شده‌اند که رشد سالانه ۱۹۰.۱ درصدی را نشان می‎دهد.

همزمان با گسترش فعال “حلقه دوستان” بدون نیاز به دریافت روادید چین، مقامات چینی همچنین اقدامات لازم برای تسهیل تجربه سفر مسافران خارجی را نیز به اجرا درآورده است.

به عنوان مثال، در ایستگاه بازرسی مرزی «هونگ چیائو» ارائه “کارت ورود موقت برای اتباع خارجی” به مسافران ترانزیتی در نظر گرفته شده که ترخیص کالا از گمرک را برای آنان آسان‌تر می‌کند.

در اوایل ماه اوت، شورای دولتی چین، دستورالعملی را برای ترویج توسعه مصرف با کیفیت بالا در بخش خدمات صادر کرد. در همین راستا، بر اساس یک دستورالعمل چین قصد دارد سیاست‌های ورودی مرزی را ساده‌تر کند و محیط مصرف را برای تسریع در افزایش تعداد پروازها، ارائه انواع خدمات پرداخت، یافتن فرصت‌ها برای گسترش تعداد کشورهای بدون نیاز به دریافت روادید و افزایش فعالیت‌های سال گردشگری فرهنگی افزایش دهد.

در همین حال، مقامات چینی در ماه‌های اخیر اقداماتی را برای ساده‌سازی شیوه‎های پرداخت را نیز برای مسافران خارجی به شکل‌های مختلف اجرا کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی اخیر انجام شده توسط دانشگاه مطالعات خارجی پکن، از بین ۷۱۴ گردشگر خارجی از ۱۰۳ کشور، ۸۶ درصد معتقدند که تجربه پرداخت برای آنان ساده‌تر شده است. خبرگزاری شین هوآ در ماه ژوئیه گزارش داد که اکثریت قریب به اتفاق این گردشگران از روش‌های پرداخت موبایلی استفاده می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا