راه اندازی مرکز جدید حمل و نقل جاده‌ای بین‎المللی در شین‌جیانگ

یک مرکز جدید حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی ‎ (TIR) با دریافت تاییدیه اتحادیه بین‌المللی حمل ‌و نقل جاده‌ای (IRU)، روز چهارشنبه در شهر اورومچی، مرکز منطقه خودمختار اویغور شین‌جیانگ در شمال غربی چین آغاز به کار کرد.

آغاز به کار این مرکز جدید پس از راه اندازی نخستین مرکز ترانزیت گمرکی حمل و نقل جاده ای بین‌المللی شین جیانگ در ماه مه، نشان دهنده پیشرفت قابل توجه در لجستیک فرامرزی، ادغام بیشتر مسیرهای ریلی و حمل و نقل جاده‌ای بین المللی است.

حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی (Transports Internationaux Routiers) یک سیستم حمل و نقل گمرکی بین المللی است که با صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت‌های حمل و نقل و مقامات گمرکی به جابجایی بهتر کالا از طریق مرزها کمک می‌کند.

«سی جون جیانگ»، رئیس گروه بندرگاه بین‌المللی شین جیانگ گفت: «مرکز حمل و نقل جاده‎ای بین‌المللی راه‌حل‌های حمل‌ونقل متنوع‌تر و انعطاف‌پذیرتری را به شرکت‌ها ارائه می‌دهد و ظرفیت لجستیک فرامرزی را بهبود می‌بخشد.»

«لیو شوئه نونگ»، معاون گمرک «ووچانگ» نیز گفت: «ما به طور مداوم روند ترخیص گمرکی حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی (TIR) را بهینه می‌کنیم و برای جذب هر چه بیشتر شرکت‌های تجاری خارجی و تسهیل تجارت فرامرزی خدماتی مانند رزرو ترخیص گمرکی و مشاوره تجاری را ارائه می دهیم.»

در ماه مه، کاشغر شین جیانگ به عنوان محل راه اندازی اولین مرکز حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی چین از سوی اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‎‌ای تأیید شده بود.

در نیمه اول سال جاری، حجم تجارت خارجی شین جیانگ دو ماه زودتر از سال گذشته از ۲۰۰ میلیارد یوان (حدود ۲۸ میلیارد دلار آمریکا) فراتر رفت و به رشد سالانه ۴۸.۴ درصدی رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا