انتقاد گسترده شرکت‎کنندگان در نظرسنجی «سی جی تی اِن» از حمایت‌گرایی تجاری اتحادیه اروپا

بر اساس نتیجه نظرسنجی اینترنتی اخیرا توسط شبکه سی جی تی ان رادیو و تلویزیون مرکزی چین، از میان شرکت‌کنندگان سراسر جهان ۸۷.۵ درصد بر این باورند که افزایش شدید تعرفه اتحادیه‌ اروپا علیه چین نه تنها به حل اختلافات بین دو طرف کمک نمی‌کند، بلکه به شدت به توسعه سالم صنعت خودروی اتحادیه اروپا و جهان آسیب خواهد رساند.

چندی پیش، اتحادیه اروپا به بهانه اختصاص یارانه از سوی دولت چین به صنعت تولید خودروهای برقی چینی تصمیم گرفت به طور موقت افزایش شدید تعرفه را بر واردات خودروهای برقی چینی اعمال کند. چین نیز در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

بر اساس نتیجه نظرسنجی سی جی تی ان، ۷۸.۴۲ درصد مصاحبه شوندگان اظهار کردند که رقابت کامل در بازار و ترفیع سریع فنی کلید توسعه سریع صنعت خودروی برقی است و یارانه دولتی در این پیشرفت‌ها نقشی نداشته است. ۸۵.۱۴ درصد مصاحبه شوندگان معتقدند هزینه اضافی ناشی از وضع تعرفه بالا در نهایت بر مصرف کنندگان اروپایی تحمیل خواهد شد. ۸۰.۷۴ درصد مصاحبه شوندگان گفتند که این اقدام اتحادیه اروپا به شدت توانایی رقابتی صنعت خودروسازی اروپا را تضعیف کرده و به همکاری دوجانبه زنجیره صنعتی چین و اروپا آسیب خواهد رساند.

صنعت تولید خودروهای برقی به یک عامل مهم برای مقابله با چالش تغییرات اقلیمی و تحقق هدف توسعه کم‌کربن در میان کشورهای جهان تبدیل شده است. ۸۷.۹۶ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از خدمات مثبت صنایع انرژی جدید چین و از آن جمله تولید خودروهای برقی در بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و توسعه سبز در جهان قدردانی کردند. ۸۲.۹۶ درصد نیز با انتقاد از حمایت‌گرایی تجاری اتحادیه اروپا، آن را باعث بی اثر شدن تلاش‌های کشورهای جهان برای همکاری جهت مقابله با تغییرات اقلیمی دانستند.

همچنین ۹۲.۵۳ درصد شرکت کنندگان عنوان کردند که در عصر جهانی شدن، هر یک از کشورهای جهان برتری ویژه خود را دارند و تقویت همکاری بین کشورها برای حل مسائل حائز اهمیت فراوان است. ۹۰.۸۴ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز خواستار گفت و گوی چین و اروپا برای از بین بردن اصطکاک به وجود آمده میان دو طرف بر سر موضوع تجارت خودروهای برقی شدند.

شبکه سی جی تی ان نظرسنجی یاد شده را در پلتفرم‌های زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی، روسی خود ارائه کرده و ظرف ۲۴ ساعت ۱۲ هزار ۳۲ کاربر اینترنتی در آن شرکت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا