حرکت چین در مسیر استانداردسازی محاسبه انتشار کربن

چین در راستای دستیابی به اهداف خود در زمینه کاهش انتشار کربن طرحی را به منظور استانداردسازی محاسبه انتشار کربن در بخش‌های کلیدی کشور منتشر کرد.

این طرح توسط کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات، اداره کل مدیریت مقررات بازار و وزارت امور اضطراری چین آماده شده و بر اساس آن تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی ۷۰ مورد استاندارد ملی برای محاسبه، ردپا، میزان کاهش، جذب، استفاده و ذخیره سازی کربن منتشر خواهد شد که تمامب خش‌ها و شرکت‌های کلیدی را پوشش می‎دهد.

بر اساس این طرح، در سال آینده، یک سیستم محاسبه و ارزیابی استاندارد برای مشاغل، پروژه‌ها و محصولات ایجاد خواهد شد و بدین ترتیب، بخش‌ها  و محصولات کلیدی چین از نظر سطح کنترل مصرف انرژی به معیارهای جهانی خواهد رسید.

همچنین به طور ویژه تلاش خواهد شد تا روند تدوین استانداردهای ملی در مورد ردپای کربنی خودروهای انرژی جدید، محصولات فتوولتائیک و باتری های لیتیومی به عنوان نیروهای محرکه در حال ظهور و جدید رشد صادرات کشور تسریع شود.

در عین حال، چین برای استانداردسازی ردپای کربن محصولات الکترونیکی، پلاستیکیو مصالح ساختمانی نیز تلاش خواهد کرد.

اخیراً چین در یک سند مهم با اعلام تعهد خود نسبت به بهبود مکانیسم‌های توسعه سبز و کم کربن، این کار را موجب افزایش کارایی سیستم «محدودیت و تجارت» و عاملی برای حرکت به سوی اوج انتشار کربن و در ادامه رسیدن به وضعیت کربن-خنثی خوانده است.

چین پیش از این اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار دی اکسید کربن خود را به اوج برساند و تا سال ۲۰۶۰ نیز به وضعیت کربن-خنثی دست پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا