چین پیشتاز درخواست‌های ثبت اختراع سبز جهانی

مشارکت چین در توسعه پایدار جهان به وسیله رشد قابل توجه درخواست‌های ثبت اختراع این کشور انعکاس یافته به گونه‌ای که گزارش اخیر نهاد عالی تنظیم مالکیت معنوی چین نشان می‌دهد این کشور رتبه اول را از نظر تعداد درخواست‌های صادرشده ثبت اختراع سبز و کم کربن طی سال گذشته میلادی داشته و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ یک رشد ۲۰ درصدی را به ثبت رسانده و بیش از ۵۰ درصد کل جهان را به خود اختصاص داده است.

«اداره ملی مالکیت معنوی چین» در گزارش «تحلیل آماری ثبت اختراعات سبز و کم‌کربن» خاطرنشان می‌کند که این افزایش ۷.۱ درصد بالاتر از میانگین جهانی بوده است.

این گزارش، حق اختراع سبز و کم‌کربن را به عنوان آنهایی که بر فناوری‌هایی متمرکز هستند که می‌توانند توسعه سبز را ارتقا دهند، تعریف می‌کند.

این پنج حوزه کلیدی شامل کاهش کربن انرژی فسیلی، صرفه جویی در انرژی و بازیافت و استفاده از انرژی، انرژی پاک، ذخیره انرژی و جذب، استفاده و ذخیره سازی گازهای گلخانه‌ای است.

چین عملکرد خوبی در حوزه ذخیره انرژی داشته و فقط در سال گذشته میلادی ۳۷ درخواست ثبت اختراع را به ثبت رسانده که معادل ۴۸ درصد حجم جهانی است.

در حوزه انرژی پاک، تعداد درخواست‌های ثبت اختراع چین برای انرژی خورشیدی و انرژی هیدروژن بالاترین در کل جهان بود و به ترتیب به هشت هزار و پنج هزار عدد رسیده است.

طبق گزارش فوق تعداد درخواست‌های چین برای فناوری‌های سبز و کم‌کربن از طریق «توافق همکاری ثبت اختراع» که یک سیستم بین‌المللی حفاظت از حق اختراع محسوب می‌شود، در سال گذشته میلادی از پنج هزار نفر فراتر رفت و برای سومین سال متوالی رتبه نخست جهان را از آن خود کرد.

بر اساس اعلام «سازمان جهانی مالکیت معنوی»، شایان ذکر است که چین از سال ۲۰۱۹ پیشگام ثبت درخواست‌های ثبت اختراع در جهان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا