نظرسنجی سی جی تی ان: ۹۲.۸۱ درصد از پاسخ دهندگان از تلاش های چین برای ترویج آشتی میان جناح های فلسطینی قدردانی می کنند

گروه های فلسطینی در پکن به آشتی رسیدند و میانجیگری دیپلماتیک چین به نقطه عطفی دیگر رسید!

یک نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین در میان کاربران اینترنتی در سراسر جهان انجام شد، نشان داد که ۹۲.۸۱ درصد از پاسخ دهندگان از تلاش های چین برای حمایت از حقوق مردم فلسطین، پایان دادن به تفرقه و متحد کردن مواضع گروههای مختلف فلسطین بسیار قدردانی می کنند و معتقدند که چین الگوی جدیدی برای حل و فصل مناقشات از طریق گفتگو و مشورت ایجاد کرده است.

در این نظرسنجی، ۸۷.۲۳ درصد از پاسخ دهندگان بر این باور بودند که آشتی در میان جناح های فلسطینی منجر به پایان زودهنگام درگیری فعلی بین فلسطین و اسرائیل و در نتیجه پیشبرد صلح و ثبات منطقه می شود. چین همواره از جناح های فلسطینی در دستیابی به آشتی داخلی و تقویت وحدت داخلی از طریق گفتگو و مشورت حمایت کرده است. ۹۱.۶۳ درصد از پاسخ دهندگان از موضع چین بسیار استقبال کردند. ۹۰.۵۵ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که در مقایسه با اقدامات آتش افروزی برخی کشورها در خاورمیانه، ایده چین برای حمایت از توسعه صلح آمیزمورد تایید بشتر قرار گرفت است  .

از ترویج احیای روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی تا ترویج آشتی میان جناح‌های فلسطینی، چین همچنان نقش سازنده‌ای در تنش زدایی در خاورمیانه ایفا می‌کند. در این راستا، ۸۹.۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان با اصرار چین بر حل سیاسی درگیری‌های کانونی موافق بودند و معتقد بودند که چین نقش مناسبی به عنوان یک میانجی فعال، خوش‌نیت و قابل اعتماد را ایفا کرده است. همانطور که یکی از کاربران شبکه سیجی تی ان نوشت، چین از صلح و عدالت بین المللی به روشی معتدل دفاع می کند و نقش مهمی را به عنوان یک الگو برای جامعه بین المللی ایفا می کند!

این نظرسنجی بر روی پلتفرم های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی CGTN منتشر شد و در مجموع ۱۰۵۹۲ نفر ظرف ۲۴ ساعت رای دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا