جولان جاروبرقیهای رباتیک چین در بازارهای خارجی
به گفته کارشناسان صنعت، تولیدکنندگان جاروبرقی رباتیک چینی در حال سرعت بخشیدن به گامهای خود برای توسعه جای پایشان در بازارهای خارجی به وسیله تمرکز کلیدی بر ارتقاء محصولات و بهبود ظرفیتهای نوآوری فناورانه در میانه تلاشی گستردهتر برای تقویت فروش جهانی و افزایش نفوذ بینالمللی و شناساندن برند هستند.
بر اساس گزارش منتشره از سوی یک شرکت مشاوره بازار مستقر در پکن موسوم به «All View Cloud» (AVC)، که تخصص تحقیقات درباره لوازم خانگی است، درآمد فروش جاروبرقیهای رباتیک در چین طی بازه ژانویه تا آوریل امسال به ۳.۱ میلیارد یوان (۴۲۷.۹ میلیون دلار) رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۲۲ درصدی و بر مبنای سالانه یک رشد ۱۷ درصدی را نشان میدهد.
این گزارش تاکید میکند با اینکه میانگین قیمت جاروبرقیهای رباتیک ۳۰۸۰ یوان است، محصولاتی با دامنه قیمتی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یوان هم شاهد سریعترین رشد از لحاظ سهم بازار بوده است. نسبت جاروبرقیهای پیشرفته و هوشمند با قیمت بالای ۵۰۰۰ یوان هم به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
AVC اعلام کرد جاروبرقیهای رباتیک در میان مشتریان خارجی محبوبیت کسب کرده به خصوص در آلمان، ایالات متحده، ژاپن و استرالیا، با توجه به اینکه سازندگان لوازم خانگی تمیزکننده چین سرمایه گذاری سنگینی در تبلیغ پیشرفتهای فناورانه و بهبود عملکرد محصول برای برآوردن نیازهای متنوع و خاص خریداران خارج از کشور کردهاند.
به گفته کارشناسان تعداد زیادی از فناوریهای دیجیتال پیشرفته، مانند الگوریتمهای مبتنی بر هوش مصنوعی، قابلیت کنترل صدا در کنار جایابی هوشمند و ناوبری برای جلوگیری از برخورد با موانع، به طور فزایندهای در جاروبرقیهای هوشمند برای پاسخگویی به نیازهای در حال تکامل مشتریان استفاده شدهاند.
شرکت فناوری چینی «روبوراک» با فروش جاروبرقیهای رباتیک خود در بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه در حال تسریع روند جهانی سازی خود است.
دادههای شرکت تحقیقات بازار «یورومانیتور اینترنشنال» نشان میدهد روبوراک در سال گذشته به پرفروشترین برند جاروبرقیهای هوشمند در سطح دنیا از لحاظ فروش جهانی تبدیل شد.
«چوان گانگ» رئیس روبوراک گفت این شرکت طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱.۹ میلیارد یوان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده و به اختصاص سرمایه در این حوزه ادامه خواهد داد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ نفوذ جهانی جاروبرقیهای رباتیک بسیار پایین است که نشان دهنده پتانسیل عظیم توسعه آن است.
بر اساس اعلام روبوراک تاکید این شرکت بر نوآوری فناورانه است و در نظر دارد نفوذ جهانی خود را با معرفی محصولات نوآورانه تر که به نیازهای کاربران جهانی پاسخ میدهد، توسعه بخشد.
«لیانگ جنگپنگ» یک تحلیلگر مستقل لوازم برقی مصرفی، گفت: رقابت در بخش جاروبرقی رباتیک در حال شدت یافتن است چرا که شرکتهای فناوری پیشرفته در حال بهبود ظرفیتهای نوآوری انحصاری خود و به کارگیری مدلهای زبانی هوش مصنوعی برای تولید محصولاتی هوشمندتر هستند.
وی تاکید کرد تولیدکنندگان لوازم خانگی هوشمند چین در حال افزایش عملیاتهای خود در بازار جهانی برای بهبود رقابت پذیری و تقویت یک موتور رشد جدید به منظور توسعه درازمدت هستند که موجب تقویت چشمگیر تحول و ارتقاء تولید سنتی نیز خواهد شد.