توان نوآوری چین در حال قدرتمندتر شدن روزافزون

«نمایشگاه وسایل الکترونیک مصرفی ۲۰۲۴»  به تازگی در لاس وگاس آمریکا به کار خود پایان داد. بیش از چهار هزار شرکت از بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه جهان در این نمایشگاه شرکت کرده بودند. شرکت‌های چینی بسیاری از محصولات و فناوری‌های جدید خود را که شامل حوزه‌هایی مثل هوش مصنوعی، صفحات نمایشگر، خودروهای برقی، انرژی پاک و غیره بود را در این رویداد رونمایی کردند که نشان دهنده توان نوآورانه قدرتمند «تولید هوشمند چین» محسوب می‌شود.

شرکت «هایسنس» در این نمایشگاه با راه حل‌های فناوری صفحات نمایش چندمنظوره مانند اولین تلویزیون لیزری با صفحه نمایش 8K در جهان و نخستین تلویزیون مینی ال ی دی ۴۰۰۰۰ پارتیشن + حضور یافته بود.

«گروه لنوو» بیش از ۴۰ دستگاه و راه حل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله انواع رایانه‌های شخصی را به نمایش گذاشته بود.

شرکت «Xiaopeng Huitian» هم یک خودروی پرنده زمینی و هوایی ادغام شده را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بود. این خودرو با سیستم تغییرشکل تاشونده می‌تواند بازوهای خود را باز کند و به حالت پرواز درآید و در شرایط مقتضی به صورت عمودی پرواز کند و فرود آید.

بسیاری از شرکت‌های چینی در این نمایشگاه جایزه‌های متعددی را بخاطر فناوری‌ها و محصولات نوآورانه خود دریافت کردند که نشان دهنده نفوذ در حال افزایش شرکت‌های چینی در بازار فناوری و نوآوری جهانی است.

یک خریدار آمریکایی به نام «عیسی نور محمد» گفت چین جایگاهی پیشتازانه را در جهان در عرصه نوآوری گرفته که برای همگان واضح و آشکار است.

وی افزود: از اینکه چین برخی محصولات نوآورانه را سریعتر از دیگر کشورها رونمایی کرده، تعجب نمی‌کنم. توان نوآوری چین در حال قدرت گرفتن هر چه بیشتر و بیشتر است.

«نوید صمدی» مهندس خودرو از کشور آلمان پس از بازدید از غرفه یک شرکت چینی به خبرنگاران گفت که او شاهد توسعه سریع صنعت خودروی برقی در چین بوده و درباره توسعه بازار خودروی برقی چین بسیار خوش بین است.

وی تاکید کرد: خودروهای برقی چینی از لحاظ طراحی ظاهری و کیفیت بسیار خوب هستند و تجربه رانندگی با آنها عالی است. خودروسازان چینی به افزایش نوآوری مانند کاربرد فناوری‌ها و تجهیزاتی مثل رانندگی خودران و صندلی‌های با گرانش صفر ادامه‌ می‌دهند و به این ترتیب تجربه جدید را برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورند.

«منگ پو» یکی از  مسئولان شرکت «کوالکام» گفت محتوای فناورانه و سطح فنی محصولات نمایش داده شده توسط شرکت‌های چینی در مقایسه با چند سال قبل به شکل قابل توجهی بهبود یافته که نشان دهنده تحول غرفه داران چینی از کمیت و مقیاس به سوی بهبود موقعیت محصول و دنبال کردن نوآوری فناورانه است.

«جان مورو» مدیر دپارتمان راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت «3M» در ایالات متحده گفت که توانمندی‌های نوآورانه چین به سرعت در حال رشد هستند به ویژه در حوزه توسعه پایدار و پتانسیل نوآوری آن عظیم است.

وی خاطرنشان کرد: من شدیدا به دنبال دیدن دستاوردهای چین در حوزه نوآوری توسعه پایدار و انرژی سبز هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا