چرا تعطیلات «هفته طلایی» چین مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است؟

امسال «جشن نیمه پاییز» با تعطیلات «روز ملی» چین همزمان شده است. تعطیلات طولانی هشت روزه موسوم به «هفته طلایی» به فرصتی مناسب برای مردم چین تبدیل شده تا به اقوام و دوستان خود سر بزنند و مسافرت کنند. بسیاری از رسانه‌های خارجی به این نکته اشاره کرده‌اند که رونق و شکوفایی سفر در چین دوباره در حال افزایش است، باعث مصرف در نقاط گردشگری می‌شود و احیای اقتصادی را ارتقاء می‌بخشد.

خبرگزاری «رویترز» نوشت با توجه به اینکه اقتصاد چین در حال تثبیت خود است، تکاپوی مصرف کنندگان طی «جشن دوگانه» عید نیمه پاییز و روز ملی در سال ۲۰۲۳ توجه اقتصاددانان را به خود جلب کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که خطوط راه آهن چین در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) بیش از ۲۰ میلیون مسافر جابجا کرده‌اند و به این ترتیب رکوردی جدید در ترافیک مسافری یک روزه به جا گذاشته‌اند. این موجب شده تا «محبوب‌ترین هفته طلایی تاریخ» آغاز خوبی داشته باشد.

شبکه خبری «سی ان ان» گزارش داد که در سال جاری عید نیمه پاییز و روز ملی با هم جشن گرفته می‌شوند که به معنای آن است که یک رونق شدید گردشگری به وجود خواهد آمد که چندین روز ادامه دارد. طی این تعطیلات بسیاری از گردشگران چینی به تعطیلات می‌روند و قطارها بیشتر از همیشه شلوغ می‌شوند.

سی ان ان همچنین تاکید کرد بسیاری از گردشگران چینی تصمیم گرفته‌اند به سفر خارجی بروند. این رسانه آمریکایی با اشاره به داده‌های وب‌سایت مسافرتی «Trip.com» گزارش داد که پیش بینی می‌شود تایلند به مقصد برتر چینی‌ها برای گردشگری خارج از کشور تبدیل شود و پس از آن کره جنوبی، مالزی،‌ سنگاپور، استرالیا و انگلیس قرار دارند.

نشریه سنگاپوری «لیان‌هه جائوبائو» نیز نوشت به موازات شروع هفته طلایی چین، جاذبه‌های گردشگری محلی و فروشگاه‌های سنگاپور در حال استقبال از موج گردشگران هستند. افزایش مسافران مستقل چینی در سفر به سنگاپور نه تنها تعداد بازدید از جاذبه‌های محلی را بالا می‌برد بلکه مصرف را نیز تحریک می‌کند.

خبرنگار «لیان‌هه جائوبائو» اول اکتبر (۹ مهر) وقتی به مرکز خرید «مارینا بی سندز» و «باغ‌ها»ی نزدیک آن رفت متوجه شد ترافیک مسافری طی این تعطیلات افزایش چشمگیری داشته و باعث رشد فروش شده است.

فروشندگان در مارینا بی سندز در سنگاپور گفتند تعداد گردشگران چینی طی دو روز گذشته تقریبا دو برابر شده است. یک کارمند این مرکز خرید نیز افزود که مشتریان بیشتر گردشگران چینی هستند؛ چیزی معادل ۶۰ درصد.

شبکه خبری «سی ان بی سی» آمریکا گزارش داد در آستانه این تعطیلات طلایی فوق طولانی، گردشگری خارجی چین افزایش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رزرو مقاصد پرطرفدار خارجی مانند سنگاپور، استرالیا و تایلند حدودا ۲۰ برابر شده است. مقصدهای گردشگری مانند سریلانکا و ازبکستان نیز شاهد افزایش رزرو بوده‌اند. این گزارش به نقل از مدیرعامل آژانس مسافرتی «Ctrip» تاکید کرد در مقایسه با سال‌های گذشته، گردشگران امسال به دنبال تجربه‌های مسافرتی منحصربفردتر و عمیق‌تر هستند.

روزنامه «فایننشال تایمز» چاپ انگلیس نیز به نقل از اقتصاددانان نوشت تعطیلات هفته طلایی ممکن است یکی از شلوغ‌ترین تعطیلات در تاریخ باشد. صنعت تولید نیز به شکلی پیوسته در حال احیاست.

این گزارش تاکید می‌کند که روند احیای اقتصادی چین در ماه آگوست بهبود داشته است. در این میانه عملکرد قوی‌تری طی هفته طلایی وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا