درخشش رُبات‌ها در بازی‌های آسیایی «هانگ‌جو»

پشه‌کُش‌های خودکار گرفته تا پیانیست‌های انسان‌نما و کامیون‌های بستنی بدون راننده، این ربات‌ها همه جا را گرفته‌اند—دستکم در بازی‌های آسیایی چین.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شامگاه شنبه با تاخیری یکساله رسما گشایش یافت و حدود ۱۲ هزار ورزشگار و هزاران روزنامه نگار، مسئول فنی و تماشاچی راهی هانگ‌جو شدند.

این شهر زادگاه غیررسمی صنعت فناوری چین محسوب می‌شود بنا بر این ربات‌ها و دیگر گجت‌های شگفت‌انگیز قرار است به خدمت، سرگرم ساختن و نظارت بر گردشگران بپردازند.

پشه‌کُش‌های خودکار در سراسر دهکده بازی‌ها مستقر هستند و حشرات را با تقلید دمای بدن و «تنفس» انسان فریب می‌دهند.

«سگ‌های» ربات می‌توانند بدوند، بپرند و روی تاسیسات برق پشتک بزنند. نمونه‌های کوچکتر می‌رقصند و یک ربات انسان‌نما با رنگ زرد روشن پیانو می‌نوازد.

مینی‌بوس‌های خودران گردشگران را به شهر نزدیک هانگ‌جو یعنی «شائوشینگ» که محل برگزاری مسابقات بسکتبال و سافت‌بال است، می‌برند.

ورزشکاران می‌توانند قابلیت خود را در مقابل یک ربات تنیس‌باز به اسم «پونگ‌بات» محک بزنند.

در مرکز رسانه بازی‌های آسیایی، یک مسئول پذیرش پلاستیکی و فلزی متواضانه از مشتریان در بانک موقت آنجا استقبال می‌کند.

حتی اماکن برگزاری مسابقات با کمک ربات‌های ساخت و ساز ساخته شده به گونه‌ای که برگزارکنندگان می‌گویند «بسیار با نمک به همراه مهارت‌های منحصربفرد هستند».

هانگ‌جوی ۱۲ میلیون نفری در شرق چین قرار دارد و به عنوان خانه استارت‌آپ‌های فناوری شهرت یافته است. این شامل یک بخش رباتیک شکوفاست که مشتاق نزدیک کردن شکاف رقبا در این صنعت پیشرفته در کشورهایی مثل آمریکا و ژاپن است.

در یک پارک تجاری، کارکنان شرکت DEEP Robotics تعدادی از پیشرفته‌ترین مدل‌های خود را با سرعت بالا به کار می‌برند، به یک ربات چهار پا دستور می‌دهند که از میان آوارهای ساختمانی عبور کند و دیگری را به بالای پل عابر پیاده نزدیک که باران می‌بارد، می‌فرستند.

در یک نقطه، یک سگ واقعی پیدا می‌شود و همتای رباتیک خود را به دقت بو می‌کشد.

کارمندان شرکت در جای دیگر ناهار خود را از ماشین‌های خودکار که می‌توانند غذا را بخارپز کنند، تحویل بگیرند و دمای آن را چک کنند تا برای خوردن مناسب باشد.

این ماشین‌ها همچنین داده‌ها را درباره موارد مورد علاقه مشتری جمع آوری می‌کنند.

«هو» که ۲۹ سال دارد می‌گوید: مهارت پخت و پز این ربات بهتر از بیشتر کسانی است که نمی‌دانند چطوری غذا بپزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا