رونق علاقه به مسافرت در چین، دلیل افزایش سفارشات بازار اجاره خودرو
خدمات کرایه خودرو در چین به لطف بهبود قوی در بازار گردشگری، رشد تجاری قوی داشته است.
غول خدمات اجاره خودرو داخلی CAR Inc. گفت که کل سفارشات برای خدمات کرایه خودرو در دوره جولای تا آگوست حدود ۵۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته و از میزان سال ۲۰۱۹ قبل از اپیدمی فراتر رفته است، زیرا تعداد بیشتری از مردم سفر در تعطیلات تابستانی را انتخاب کردند.
سفارشات از سوی کاربران جدید نزدیک به ۸۰ درصد افزایش یافت و رکورد بالایی را به ثبت رساند. همچنین سفارش های بین شهری بیش از ۸۰ درصد از کل این سفارش ها را تشکیل دادند.
این شرکت شاهد افزایش خدمات کرایه طولانیمدت خودرو نیز بود و سفارشها برای دورههای کرایه پنج روزه یا بیشتر ۷۰ درصد افزایش یافت.
با بهبود زیرساختهای خودروهای انرژی جدید کشور، مانند ایستگاههای شارژ، سفارشهای خدمات اجاره برای خودروهای انرژی جدید سالانه بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافت، که در دادههای CAR Inc. نشان داده شده.
بر اساس گزارش آکادمی گردشگری چین، تعداد سفرهای توریستی داخلی در تابستان امسال به بیش از ۱.۸ میلیارد رسید و مجموع درآمد گردشگری رقم ۱.۲۱ تریلیون یوان (حدود ۱۳۷.۶ میلیارد دلار آمریکا) را در بازار گردشگری تابستانی ایجاد کرد.
این شرکت اعلام کرد رزرو خودرو در طول ماه آگوست و سپتامبر برای خدمات کرایه بخاطر جشنواره میانه پاییز و تعطیلات روز ملی آینده بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به سال گذشته و بیش از ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.
بخش خدمات عملکرد قابل توجهی را در سال جاری به ثبت رساند که به عنوان زیربنای اصلی رشد اقتصادی چین عمل کرد.
دادههای رسمی اداره ملی آمار نشان میدهد که درآمد های مربوط به سفر و اقامت در ماه آگوست سریعتر از ژوئیه افزایش یافته است که به نیروی محرکه قوی مصرف خدمات اشاره دارد.
فو لینگهوی، سخنگوی اداره ملی آمار چین که تخمین زد که بیشتر شدن مصرف خدمات ممکن است به لطف تعطیلات ۸ روزه آتی، یک رشد سریع را رقم بزند. او گفت گفت: “حرارت قطار مصرف عمومی در حال گرم تر شدن است، که شاهد آن بازار مسافرتی قوی است.”