تاکید رهبر چین بر گشایش زمینه‌ای جدید برای توسعه با کیفیت بالای استان «هی‌لونگ‌جیانگ»

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از استان «هی‌لونگ‌جیانگ» که در شمال شرقی این کشور واقع شده، خواست قاطعانه به موضوع راهبردی آن در توسعه کلی کشور پایبند بوده و برای گشایش زمینه‌ای جدید برای توسعه با کیفیت این استان تلاش کند.

آقای شی که دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی نیز هست این اظهارات را طی بازدید چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته خود از این استان، مطرح کرد.

رئیس جمهور چین تاکید کرد، این استان بر اساس پایه و اساس صنعتی موجود خود باید به دقت توسعه با کیفیت بالای تولید پیشرفته را به پیش ببرد، ارتقاء صنایع سنتی را تسریع بخشد و از قدرت فزاینده نوآوری فناورانه کمک بگیرد به گونه‌ای که به بهینه‌سازی مستمر ساختار اقتصادی و صنعتی آن بیانجامد.

وی خواستار تلاش‌ها برای بهبود رقابت‌پذیری کانونیِ شرکت‌های دولتی، پیشبرد توسعه سالم اقتصاد خصوصی و ایجاد خوشه‌های صنعتی به منظور توسعه قدرت و کیفیت اقتصاد واقعی شد.

به گفته رهبر چین باید اولویت بالاتری به توسعه فناوری کشاورزی داده شود و در عین حال کشاورزی فناورمحور، دوستدار محیط زیست، کیفی و شناخته‌شده ترویج یابد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت یخ و برف یک نقطه رشد جدید محسوب می‌شود، تاکید کرد تلاش‌ها برای حافظت از جنگل‌ها، رودها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها، چشم اندازهای یخ و برف، بهبود وضعیت زیرساخت در مناطق مرزی و توسعه فعالانه گردشگری مرزی باید صورت گیرد.

آقای شی گفت: ما باید به شکل بهتری تجارت، سرمایه گذاری، حمل و نقل و ساخت پلتفرم را هماهنگ کنیم، در زمینه‌هایی مانند دسترسی به بازار، فاکتور پویایی و باز بودن نهادینه به شکل شاخص‌تری پیشرو باشیم و یک الگوی جدید فراگیر از گشایش برای جهان خارج ایجاد کنیم.

مقام ارشد چین همچنین تصریح کرد باید ساخت کریدورهای زمینی، آبراه‌های رودخانه‌ای و دریایی مهم، خطوط انتقال انرژی و دیگر زیرساخت‌ها تسریع یابد و شبکه حمل و نقل بهبود پیدا کند.

وی همچنین بر لزوم تقویت نوآوری و توسعه سکوهای باز مانند مناطق تجارت آزاد پایلوت و مناطق به هم پیوسته جامع و ادغام عمیق آنها با ساخت ابتکار «کمربند و جاده» تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا