هدف چین برای ارتقاء تجارت بین‌المللی با استاندارد بالا

یک مقام ارشد دولتی روز یکشنبه اعلام کرد چین هر چه بیشتر خود را با قوانین تجاری و اقتصادی بین‌المللی با استاندارد بالا به منظور تقویت تجارت دیجیتال و پیشبرد سیاست گشایش سطح بالا، وفق خواهد داد.

«چن چون‌جیان» دستیار وزیر بازرگانی چین طی یک نشست فرعی در «نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین ۲۰۲۳» که در پکن در حال برگزاری است، گفت چین متعهد به شرکت در مذاکرات «سازمان تجارت جهانی» درباره تجارت الکترونیک، حفظ و بهبود سیستم حکمرانی اقتصاد دیجیتال چندجانبه است.

وی تاکید کرد چین در گفتگوهای دوجانبه‌ای و منطقه‌ای مشارکت خواهد کرد و همکاری در حوزه تجارت دیجیتال را به منظور کمک به رشد اقتصادی جهان افزایش می‌دهد. به گفته چن هدف از این تلاش‌ها بهره بردن از فرصت‌های جدید در تجارت دیجیتال و اشتراک‌گذاری آنها با جهان است.

بر اساس تعریف «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (OCED) که یک گروه بین‌دولتی متشکل از ۳۸ کشور است، تجارت دیجیتال به تجارت با ابزار الکترونیک -خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطی اطلاق می‌شود و تجارت در حوزه‌های کالا و خدمات را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دستیار وزیر بازرگانی تاکید کرد چین بر تقویت اجرای با کیفیت بالا و سازگار با قوانین پیمان «مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای» (RCEP)، پیشبرد الحاق آن به «توافق مشارکت اقتصاد دیجیتال» و پیشرفت در فرایند پیوستن به «توافق جامع و پیشروی مشارکت ترانس-پاسیفیک» تمرکز خواهد کرد.

«جائو جی‌گوئو» مهندس ارشد در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گفت: دولت برای ارتقاء ظرفیت رشد چین در بخش تجارت دیجیتال، روند صنعتی‌سازی بخش دیجیتال را سرعت خواهد بخشید و صنایع دیجیتال مثل محاسبه ابری، بیگ دیتا، هوش مصنوعی، بلاک‌چین، واقعیت مجازی و نرم‌افزار صنعتی را رشد می‌دهد و تقویت می‌بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا