توسعه خدمات پستی در پی افزایش فروش آنلاین
خدمات پستی تحویل کالاهای فروش آنلاین در نیمه اول سال جاری شاهد رشد دو رقمی بود که باعث بهبود مصرف و تقویت اقتصاد شد.
چین از ژانویه تا ژوئن بیش از ۶۰ میلیارد بسته را جابجا کرده است که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است. طبق گزارش اداره پست دولتی چین، انتظار می رود درآمد این بخش از ۵۵۰ میلیارد یوان (۷۶.۷ میلیارد دلار) فراتر رود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۵ درصد افزایش داشته است.
حدود ۲۶.۹ میلیارد بسته در سه ماهه اول جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشت. در سه ماهه دوم، هر ماه حدود ۱۰ میلیارد بسته ارسال شد.
تبلیغات فروش آنلاین در نیمه اول سال به توسعه صنعت تحویل بسته کمک کرد، به ویژه در اواسط ژوئن، زمانی که تبلیغات با روز پدر مصادف شد. حجم روزانه مرسوله در سراسر کشور از ۲۶ خرداد تا ۳۰ خرداد بیش از ۴۰۰ میلیون بوده است.
این بخش همچنین شاهد رشد سریع تجارت فرامرزی بوده است. در سه ماهه اول حدود ۶۳۰ میلیون بسته وارد و صادر شد که سالانه ۴۶.۸ درصد رشد داشت.
وانگ یوهان، محقق مرکز توسعه و تحقیقات اداره پست دولتی چین گفت که کیفیت خدمات این بخش نیز در نیمه اول سال به رشد خود ادامه داد.
او افزود: “پذیرش فناوری کیفیت خدمات این بخش را بهبود بخشیده است. استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین مانند ربات های تحویل در ساختمان.”در سناریوهای متعدد کارایی تحویل را افزایش و هزینه ها را کاهش داده است
بخش تحویل بسته چین در دهه گذشته شاهد توسعه سریعی بوده است. سال گذشته، حجم تجارت سریع در چین به بیش از ۱۱۰ میلیارد رسید و از نظر مقیاس در رتبه اول جهان قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳، این تعداد ۹.۲ میلیارد نفر بود.