هدف‌گذاری چین برای مصرف تریلیون یوانی؛ فرصت‌های جدید برای بازار جهانی

اخیراً، چین «طرح اجرای افزایش تطبیق عرضه و تقاضا برای کالاهای مصرفی و ترویج بیشتر مصرف» را منتشر کرد که حمایت قوی تر از مصرف، تامین نیازهای گروه‌های مختلف و آزادسازی بیشتر پتانسیل بازار مصرف را مطرح کرده است. در شرایطی که اقتصاد جهانی از رکود رنج می برد، این اقدام جدید چین به عنوان یک سیگنال مثبت به بازار جهانی تلقی می‌شود و فرصت‌های همکاری جدیدی را برای شرکت‌های کشورهای مختلف به ارمغان می‌آورد.

اقتصاد چین درحال حرکت به سمت مرحله‌ای از توسعه با کیفیت بالا است و گسترش تقاضای داخلی، به یک نقطه پشتیبانی استراتژیک تبدیل شده است. در حال حاضر، تقاضای ساکنان برای کالاهای با کیفیت بالا و شخصی‌سازی شده، به طور مداوم در حال افزایش است، اما عرضه محصولات و خدمات در زمینه‌هایی مانند مراقبت از سالمندان، مراقبت از کودکان، گردشگری فرهنگی و لوازم خانگی هوشمند همچنان ناکافی است. بنابراین، تمرکز اصلی این طرح «تقویت تطبیق عرضه و تقاضا برای کالاهای مصرفی» است که با هدف ارتقای هماهنگی دقیق بین بخش عرضه و روندهای جدید مصرف، تضمین می‌کند که «آنچه مردم می‌خواهند، باید تامین شود .»

چین به عنوان دومین بازار مصرف بزرگ جهان، بیش از ۲۳۰ میلیون نوع کالای مصرفی دارد که با تولید بیش از ۱۰۰ دسته محصولات مختلف، از جمله لوازم خانگی، مبلمان، پوشاک و منسوجات، رتبه اول را در جهان دارد. طرح جدید چین به صراحت پیشنهاد ایجاد «سه بخش‌ مصرفی در سطح تریلیون یوان» و « ده قلمرو مصرفی در سطح  صد میلیارد یوان» را ارائه می‌دهد که به طور قابل توجهی فضای بازار عظیم چین را گسترش می‌دهد و بستری گسترده‌تر برای کالاها و خدمات با کیفیت بالا از سراسر جهان فراهم می‌کند.

چه از نظر «در دسترس بودن» و چه از نظر « مرغوب بودن کالاهای مصرفی»، تقاضای مصرفی ساکنان چین به طور مداوم در حال ارتقا است و بهینه‌سازی و نوآوری در عرضه بازار را هدایت می‌کند. این تغییر نه تنها به نفع شرکت‌های داخلی است، بلکه فرصت‌های قابل توجهی را برای برندهای بین‌المللی نیز به ارمغان می‌آورد. در آینده، با سناریوهای مصرف متنوع‌تر و سیستم عرضه‌ای که به طور مداوم در حال بهبود است، شرکت‌های جهانی بطور عمیق‌تر پویایی و ظرفیت عظیم بازار «خرید در چین» و ارزش بلندمدت «تعمیق حضور خود در چین» را لمس خواهند کرد.

اجرای اهداف جدید مصرف چین نه تنها به تحقق زندگی بهتر برای ۱.۴ میلیارد نفر مرتبط است، بلکه یک محیط بازار بازتر و انعطاف‌پذیر‌تر برای محصولات، فناوری‌ها و خدمات از سراسر جهان نیز فراهم می‌کند. بازار مصرف رو به رشد چین، در انتظار به اشتراک گذاشتن سود توسعه خود با جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا