فناوری هوش مصنوعی چین چگونه کارایی تجارت جهانی را افزایش می‌دهد و زنجیره تأمین را تسهیل می‌کند؟

یک شرکت نرم‌افزاری مستقر در نانجینگ، برای ارائه نمایی کلی از ظرفیت فناوری دیجیتال برای صادرکنندگان کوچک و متوسط چین، ۹ پوستر پرسش‌ و پاسخ را در یک نمایشگاه تجاری در پکن نصب کرد.

«محصول من در کجا بیشترین تقاضا را در خارج دارد؟» «چطور مطمئن شوم که محصولم از مقررات گمرکی عبور می‌کند؟» «مشتریان کربن کم می‌خواهند، چه باید کرد؟» «چگونه زنجیره تأمین جهانی را مقرون به صرفه‌تر کنیم؟» — ابزارهای هوش مصنوعی SKYTECH می‌توانند به سرعت پاسخ‌های متناسب برای این پرسش‌ها ارائه دهند.

در جریان بحث درباره زنجیره‌های تأمین جهانی شکننده در سومین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین چین (CISCE)، شرکت‌کنندگان تأکید کردند که فناوری هوش مصنوعی چین منبع اعتماد و راهی امیدوارکننده برای تقویت تاب‌آوری در تجارت جهانی است.

کیو وی ون، مدیرSKYTECH، این سیستم هوشمند را در مقابل یک نمایشگر بزرگ معرفی کرد. او گفت: چین کامل‌ترین زنجیره صنعتی جهان را دارد و همین موضوع صادرات محصولات را نسبتا پیچیده می‌کند؛ به همین دلیل ما این سیستم هوش مصنوعی را طراحی کرده‌ایم.

برای محصولات مربوط به خودروهای انرژی نو، باید منشاء قطعاتی مثل لاستیک، یاتاقان و سلول‌های باتری مشخص باشد. حتی تغییرات جزئی در پارامترها می‌تواند به نتایج متفاوتی از مدل‌های بزرگ منجر شود.

کیو گفت: کشوری که در آن محصول مونتاژ می‌شود ممکن است با محل تولید قطعات متفاوت باشد. ما می‌توانیم در تجزیه و تحلیل سناریوی سودمندتر به شما کمک کنیم.

یکی دیگر از خدمات این شرکت مستقر در شرق چین، ارائه پشتیبانی به صادرکنندگان اتحادیه اروپا با خودکارسازی گزارش ردپای کربن و محاسبات تعرفه کربن است. فراتر از انطباق، SKYTECH  راهنمایی‌های راهبردی نیز ارائه می‌دهد که به مشتریان کمک می‌کند با بهره‌گیری از طرح‌های تجارت کربن، فرصت‌های درآمدی ایجاد کنند.

در یک میزگرد در CISCE در روز جمعه، شرکت SKYTECH  یک نمونه موفق را معرفی کرد. شرکت Trina Solar، سازنده پنل‌های خورشیدی، با پشتیبانی SKYTECH یک خط تولید کم‌کربن و دیجیتالی بهینه‌شده ایجاد کرده که ردپای کربن ماژول‌هایش را به زیر آستانه مورد نظر فرانسه رسانده و ورود فوری به بازار اروپا را ممکن ساخته است. در غرفه مجاور، شرکت‌های فناور از استان جه‌جیانگ محصولات هوشمند جدیدی ارائه می‌دادند؛ از جمله نماینده هوش مصنوعی شرکت NetEase برای تجارت خارجی.

شرکتNetEase Foreign Trade Express  از «کارمندان هوش مصنوعی» برای توسعه بازارهای خارجی استفاده می‌کند و موجب افزایش ۳۰ درصدی درخواست‌های دقیق مشتریان شده است. هوش مصنوعی می‌تواند مشتریان هدف را با دقتی بیش از ۹۵ درصد شناسایی کند و تا ۱.۵ روز کاری در هفته در زمان جستجوی مشتری صرفه‌جویی کند.

در اکتبر گذشته، Alibaba International  دستیار تجاری هوش مصنوعی خود را ارتقا داد و امکان بهینه‌سازی بلادرنگ عناوین محصولات، کلمات کلیدی، تصاویر و نقاط فروش را برای افزایش دیده شدن آنلاین فراهم کرد.

شو جینگ‌چیان، تولیدکننده باسابقه چینی در حوزه مکانیک، چالشی گیج‌کننده را درباره کمپرسورهای اسکرو خود به یاد آورد: ترافیک بالای وب‌سایت در ایالات متحده، اما تعداد اندک پرس‌وجوی خریداران در Alibaba.

او که از نخستین کاربران ابزار هوش مصنوعی Alibaba بود که در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، توصیه‌هایی هدفمند دریافت کرد: افزودن مشخصات فنی آمریکا، نمایش گواهی‌نامه‌های محصول و شفاف‌سازی هزینه‌های تحویل درب به درب. پس از اجرای این پیشنهادها، فروش او بیش از دو برابر شد.

فن مین، مدیر کل امور عمومی Alibaba 1688، طی یکی از رویداهای  نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین گفت: هوش مصنوعی اکنون به طور خودکار توضیحات محصولات شرکت‌های کوچک چینی را به تصاویر و فهرست‌هایی آماده برای صادرات تبدیل می‌کند و فروش جهانی را به اندازه فروش داخلی آسان می‌سازد.

منبع باز

معرفی این محصولات جدید، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر چین برای حفظ نظام تجارت جهانی از طریق ابزارهای دیجیتال، با وجود افزایش بی‌ثباتی‌ها است. تجارت دیجیتال پررونق، به‌ویژه با تکیه بر هوش مصنوعی، به نقطه روشن در چشم‌انداز جهانی تجارت تبدیل شده است.

در این نمایشگاه پنج‌روزه، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، از رهبری جهانی چین در حوزه مدل‌های هوش مصنوعی، مهارت‌های مهندسی و کاربردهای صنعتی تقدیر کرد.

او گفت: زنجیره تأمین چین یک معجزه است. این زنجیره، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین زنجیره جهان است، نه فقط از نظر نیروی کار، بلکه بر پایه فناوری پیشرفته، هوش مصنوعی و نرم‌افزار شکل گرفته است.

هوانگ روز پنجشنبه در یک گفت‌وگوی عمومی اظهار داشت که چین در زمینه مهندسی متن‌باز هوشمندانه عمل می‌کند.

به زعم وی متن‌باز پیامدهای جهانی دارد. این تنها به اکوسیستم چین کمک نمی‌کند، بلکه به اکوسیستم‌های سراسر جهان نیز یاری می‌رساند.

مدل‌های متن‌باز هوش مصنوعی چین مانند DeepSeek،Kimi  و Qwen در حال تقویت زنجیره‌های تأمین در داخل و خارج از چین هستند. در ماه فوریه، NetEase Foreign Trade Express  به طور کامل با DeepSeek ادغام شد.

طبق آمار وزارت بازرگانی چین، ارزش واردات و صادرات خدمات دیجیتالی این کشور در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته شورای توسعه تجارت بین‌الملل چین، برگزارکننده CISCE، طی سال گذشته صنایع اصلی اقتصاد دیجیتال چین حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل دادند، و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی نیز با رشد ۱۶.۹ درصدی همراه بوده است. ابتکاری که در این نمایشگاه رونمایی شد، بر دیجیتالی‌سازی و هوشمندسازی زنجیره‌های تأمین و ارتقای داده‌های به‌هم‌پیوسته در کل زنجیره برای بهبود شرایط تجارت بین‌المللی و همکاری‌های سرمایه‌گذاری تأکید دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا