رقابت بازار سنتی، امتیاز بازار شبکه ای

مریم بهشت پسند زیبا، تحلیلگر بازار
امروزه با وجود نرخ بیکاری و نبود شغل، رقابتی بین بازار سنتی و بازار یابی شبکه ای وجود دارد که این خود نشان دهنده سبقت بازاریابی شبکه ای است.

برای ایجاد شغل در بازار سنتی باید سرمایه ی زیادی گذاشت. حتی اگر کنار خیابان هم بخواهیم به طور مثال بساط میوه فروشی راه بندازیم سرمایه زیادی نیاز داریم اما در بازار شبکه با حداقل سرمایه تجارتی بزرگ آغاز می کنیم و هیچ خطری ما را تهدید نمی کند و ترس از دست دادن سرمایه نداریم. سرمایه می گذاریم محصول میخریم و همان محصول را می فروشیم.

برای ورود به بازار شبکه مهارت و تجربه نیاز نیست. تمام تجارب و مهارت ها را به مرور زمان در این حرفه یاد می گیریم.

ما در این حرفه تحت حمایت هم جانبه ی شرکت و راهبر خود هستیم و به اصطلاح معامله برد برد داریم.

به طور مثال یک خانم خانه دار اگر وارد این حرفه شود تمام مهارت و توانایی هایی که تا به امروز کشف نکرده بود شکوفا می شود.

ما در این حرفه با دعوت کردن دوستان، فامیل و آشنایان به موفقیتشان کمک می کنیم.

به طور مثال در بازار سنتی اگر دو خواهر سالن زیبایی داشته باشند با هم در کار رقیب هستند اما در این حرفه چون زنجیروار به هم متصل هستیم رقابتی وجود ندارد و همه با هم رفیق هستیم.

ما در بازار شبکه از قدرت و اهرم انسانی استفاده می کنیم به طور مثال من می توانم در ماه پنج میلیون تومان محصول بفروشم اما اگر ۱۰ نفر در تیم من حضور داشته باشند و هر کدام از آنها پنج میلیون بفروشند کلا مجموع فروش من ۵۰ میلیون می شود.

این در حالی است که من تنها این رقم را نفروختم و این مسئله در بازار شبکه به عنوان اهرم انسانی نام برده می شود.

به واسطه معرفی این شغل و تیم سازی و فروش دایره دوستان افراد زیاد می شود و بالطبع روابط دوستانه شکل می گیرد.

در بازار شبکه پتانسیل نامحدود درآمدزایی وجود دارد و درآمد به خاطر تصاعد هر ماه رو به افزایش است. و در اینجا ما با استفاده از اهرم زمان و انسان به درآمد بالا می رسیم.

در حرفه ی بازار شبکه ما می توانیم همکاران خود را انتخاب کنیم و کسانی را که دوست داریم به تیم مان دعوت کنیم و با آنها کار کنیم و این در حالی است که در بازار سنتی این امکان وجود ندارد و ما همکاران خود را انتخاب نمی کنیم.

ما در بازار شبکه رییس نداریم در این حرفه هر کس رییس کار خودش است و کار برای خودمان است. در اینجا ما فقط یک رهبر داریم که پستی و بلندی های کار را می شناسد، چون دقیقا خودش این مسیر را رفته است و در این مسیر ما را رهبری و راهبری می کند. و تجربیاتش را در اختیار ما قرار می دهد.

اگر کسی در بازار سنتی مشغول به کار باشد و یا کارمند و کارگر باشد می تواند کار بازار شبکه را به عنوان کار پاره وقت آغاز کند.

به این شغل کار منزلی هم گفته می شود برای مثال در دوران کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شد ولی افراد که در بازار شبکه کار می کردند در منزل به کار خود ادامه دادند.

درآمد در بازار شبکه رسوبی است و لایه به لایه با کارکرد و بزرگتر شدن تیم افزایش پیدا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا