پیشخوان‌های «خدمات پکن» سفر به پایتخت چین را برای خارجی‌ها آسانتر می‌کند

پایتخت چین، سرویس «خدمات پکن» یک ابتکار جدید پرداخت موبایلی و سفر و حمل و نقل را از اول ژانویه (۱۲ دی) راه اندازی کرد تا سفر مسافران خارجی را تسهیل کند.

افتتاح پیشخوان‌های «خدمات پکن» در فرودگاه‌ها با افزایش ورود مسافران بین‌المللی ناشی از سیاست‌های تسهیل ورود بدون روادید چین همزمان شده است. این امر باعث شده که پکن خدمات خود را برای گردشگران خارجی بهبود بخشد.

پیشخوان‌های «خدمات پکن» برای ارائه خدمات چندمنظوره شامل نیازهای مالی، ارتباطات، حمل و نقل، فرهنگ و گردشگری طراحی شده‌اند.

با توجه به اینکه چین بیشتر سامانه‌های پرداخت خود را به برنامه‌های دیجیتال انتقال داده، این اقدام برای خارجی‌ها چالش‌برانگیز شده است.

«دوگمارا» و «نوربرت» خواهر و برادر لهستانی در یک ترانزیت چهار روزه در پکن، تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

دوگمارا گفت: ما چیز زیادی از چین نمی‌دانستیم اما درباره فناوری پیشرفته اطلاعات داشتیم.

این خانم لهستانی گفت: متوجه شدیم که می‌توانیم با پول نقد، کارت یا با اسکن یک کد QR پرداخت انجام دهیم و با تعجب متوجه شدیم که تشخیص چهره هم یک گزینه برای پرداخت پول است.

پیشخوان «خدمات پرداخت» برای رسیدگی به این موضوعات طراحی شده‌اند. این برنامه با استفاده از کارت‌های بانکی خارجی و صرافی به برداشت‌های نقدی کمک می‌کند و کارکنان مربوطه به مسافران کمک می‌کنند برنامه‌های پرداخت موبایلی را دانلود کنند.

کارکنان ویژه در محوطه «خدمات گردشگری» برنامه‌های سفر ویژه را بر اساس نیاز گردشگران ایجاد و در رزرو بلیط کمک می‌کنند.

علاوه بر این، به مسافران ترانزیت در «فرودگاه بین‌المللی پکن»، تورهای نصف روزه مجانی بازدید از پکن ارائه می‌شود.

خانم «کاتیا هوله» یکی از نمایندگان گروه «Trip.com» گفت که این گروه در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۴ (۷ دی) سرویس «بازدید سریع از پکن» را راه اندازی کرد. این سرویس به مسافران امکان می‌دهد تا برای تورهای رایگان «دیوار بزرگ چین» و پکن ثبت نام کنند.

وی افزود: ما هر روز تورهای رایگان برگزار می‌کنیم. شما همانجا اسم خود را ثبت می‌کند و راهنمایان تور ما آنجا هستند.

یکی از چالش‌های اولیه برای خارجی‌هایی که وارد چین می‌شود، مانع زبان چینی است. «لازلو شیزمادیا» یک گردشگر مجارستانی که با همسرش برای ترانزیت در فرودگاه پکن بود به مشکلش برای ارتباط برقرار کردن با کارکنان اشاره کرد.

میز اطلاعات خدمات پکن در حال حاضر دارای یک مترجم شخصی کاملا خودکار است. علاوه بر کمک کارکنان، گردشگران می‌توانند به ۱۴ زبان ارتباط برقرار کنند که برای تعامل بی وقفه سریعا به چینی ترجمه می‌شود.

مسافران در محوطه «خدمات موبایل» می‌توانند سیم‌کارت تهیه کنند و به وای‌فای فرودگاه متصل شوند. گردشگران خارجی می‌توانند از میان طرح‌های مختلف ارائه شده توسط شبکه‌های اصلی داخلی، از جمله گزینه‌های اجاره روزانه و طرح‌های نامحدود تا یک ماه، انتخاب کنند.

علاوه بر این خارجی‌ها می‌توانند کارت «Beijing Pass» را در محوزه «خدمات حمل و نقل» فرودگاه خریداری کنند. این یک کارت حمل و نقل چندمنظوره است که توسط شهرداری پکن برای مسافران بازدیدکننده از چین، صادر می‌شود.

چین سیاست‌های بدون روادید خود را گسترش داده و امکان ورود بدون روادید به ۵۴ کشور فراهم نموده و دارندگان گذرنامه‌های عادی ۳۸ کشور را از اخذ روادید به منظور اقامت کوتاه‌مدت، معاف کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا