توجه رسانه‌های ایران به توسعه خودروهای انرژی نو در چین

طبق آمارها، خودروهای انرژی جدید ساخت چین در میان محصولات صادراتی چین عملکرد خوبی داشته‌اند. اخیرا یک گروه رسانه‌ای ایرانی برای ساخت مستند «سفر در چین» راهی شهرهای مختلف چین شده‌اند و در این سفر توسعه خودروهای انرژی جدید چین بسیار مورد توجه آنها قرار گرفته است.

این گروه رسانه‌ای ایرانی در شهر جانگ جیا کوئو ضمن مشاهده تردد اتوبوس‌های سوخت هیدروژنی در خیابان‌ها، با استفاده موفقیت‌آمیز از آنها در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن آشنا شدند. این گروه از کارخانه تولید پیل سوختی هیدروژنی شهر جانگ جیا کوئو و یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژنی بازدید کردند و با فناوری و کاربرد وسایل نقلیه انرژی نو با سوخت هیدروژن به خوبی آشنا شدند. این خبرنگاران ایرانی ضمن تحسین فناوری انرژی هیدروژنی چین، بر این باور بودند که این فناوری می‌تواند راه حل‌های جدیدی را به آیندگان ارائه دهد.

در شهر «یی وو» که یکی از مراکز بزرگ تولید محصولات خرده‌فروشی در جهان است، این گروه ایرانی از یک منطقه اختصاصی فروش محصولات انرژی جدید و تعدادی از شرکت‌های صادرکننده خودروهای انرژی جدید چینی بازدید کردند. طیف گسترده وسایل نقلیه انرژی جدید تولید چین و سرعت بالای ارتقای این محصولات مایه شگفتی اعضای این گروه بود و به اعتقاد آنها توانایی نوآوری بالای تولید چین را نشان می‌دهد.

در شهرک خودروسازی «وو جوئو» شهر «یی وو» حدود ۶۰ شرکت خودروسازی وجود دارد که ۷۰ درصد آنها برندهای انرژی نو چینی را تولید می‌کنند. اعضای این گروه در مصاحبه با مسئول فروش شرکت «اِی اِن» با آخرین فناوری رانندگی هوشمند بیشتر آشنا شدند و فناوری رانندگی خودران را تحت راهنمایی کارکنان تجربه کردند. این خبرنگاران ایرانی با ابراز شگفتی از پیشرفت فناوری رانندگی هوشمند چین بر این باور بودند که چین از این نظر به سطحی پیشرو در جهان رسیده است.

در کارخانه خودروسازی «یی جن» یی وو، این گروه از یک خودروی تجاری پیشرفته جدید بازدید کردند  که طراحی داخلی کاملا کاربردی، لوکس و راحت آن برای آنان بسیار جالب بود و گفتند که وسایل نقلیه انرژی جدید چین نه تنها از نظر فناوری پیشرو هستند بلکه از نظر طراحی و راحتی نیز در سطح درجه یک قرار دارند.

در طول این بازدیدها، اعضای گروه رسانه‌ای ایران عمیقا روند توسعه سریع چین و پیشرفت فناوری‌های چینی در زمینه خودروهای انرژی نو را احساس کردند و بر این باور بودند که آموختن این تجارب و فناوری‌های چین برای ایران بسیار ارزشمند خواهد بود و ابراز امیدواری کردند که در آینده فرصت‌های بیشتری برای مبادله و همکاری دو کشور برای توسعه مشترک وسایل نقلیه انرژی نو وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا