صادرات خدمات سیستم ناوبری «بی‌دوئو» به بیش از ۱۳۰ کشور جهان

سومین اجلاس بین المللی کاربرد سیستم ناوبری ساخت چین با عنوان «بی‌دوئو »  روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر در شهر «جو جوئو» استان هو نان برگزرار شد.

در این نشست، از “کتاب آبی توسعه صنعت «بی‌دوئو » (۲۰۲۴)” به طور رسمی رونمایی شد.

در این کتاب آمده که خدمات سیستم «بی‌دوئو» و محصولات مرتبط به بیش از ۱۳۰ کشور جهان صادر شده است. چین فعالانه در تدوین استانداردهای بین المللی شرکت می کند و تعدادی از استانداردهای بین المللی مربوط به سیستم ناوبری ماهواره ای «بی‌دوئو» را توسعه داده که پایه ای محکم برای کاربرد این فناوری در صنایع کلیدی  مانند هواپیمای غیر نظامی،  ماهواره های جستجو و نجات، امور دریایی و ارتباطات مخابراتی بنا نهاده است.

«لیو جینگ‌نان» عضو آکادمی مهندسی چین گفت که در حال حاضر، چین با بسیاری از کشورها در استفاده از خدمات سیستم «بی‌دوئو» در زمینه های زیرساخت‌ها، کشاورزی مدرن و سایر جنبه‌ها همکاری کرده است. او معتقد است که همکاری بین المللی مبتنی بر خدمات سیستم «بی‌دوئو» می تواند به روند مدرن سازی جنوب جهانی کمک کند.

«لین بائوجون»، طراح ارشد سیستم ناوبری ماهواره‌ای «بی‌دوئو-۳» مطرح کرد که  سیستم «بی‌دوئو» نه تنها باید بازار تقاضاها را برآورده کند، بلکه باید بازارهای جدید تقاضا را ایجاد و رهبری کند. لازم است به هر کسی در هر کجای دنیا اجازه داده شود تا از مزایای فناوری پیشرفته هوافضای چین بهره مند شود.

در این کتاب مطرح شده که پس از سال های توسعه،  سیستم «بی‌دوئو» چین به یک سیستم ناوبری ماهواره ای در سطح جهانی تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا