برگزاری گفتگوی رسانه‌ای «بریکس» در کازان

به مناسبت برگزاری شانزدهمین نشست سران گروه بریکس، گفتگوی رسانه‌ای بریکس کازان چهارشنبه ۲۳ اکتبر (۲ مهر) به میزبانی «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» و شرکت تلویزیون و پخش سراسری روسیه برگزار شد. مقامات دولتی کشورهای عضو بریکس و روسای سازمان‌های رسانه‌ای مهم با موضوع اصلی «تبادل، یادگیری متقابل و آینده مشترک»، تبادل نظر عمیقی در خصوص روایت داستان مدرنیزاسیون بریکس و انتشار اطلاعات خبری جامع، عینی و منصفانه داشتند. انتظار می‌رود که در آینده، رسانه‌های کشورهای بریکس اجماع بیشتری ایجاد کنند، همکاری‌ها را عمیق‌تر کنند، از یکدیگر بیاموزن و همکاری کنند تا ندای زمان را برای حفظ انصاف، عدالت و ترویج توسعه مشترک ارسال کنند و به قدرت رسانه‌ای برای ترویج ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک کمک نمایند.

روسای رسانه‌های اصلی، نمایندگان سازمان‌های دولتی و شخصیت‌های اتاق فکر دانشگاهی از چین، روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، مصر، امارات متحده عربی، ایران و بلاروس و سایر کشورها در این گفتگو حضور داشتند.

«شن های‌شیونگ»، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، در سخنرانی خود اظهار داشت که رسانه‌های کشورهای بریکس همواره به روحیه بریکس مبنی بر باز بودن، فراگیر بودن و همکاری برد-برد پایبند بوده‌اند و متعهد هستند که به اشاعه کنندگان ارزش‌های مشترک، نگهبانان تمدن‌های متنوع و رهبران همکاری فرهنگی تبدیل شوند. پس از گسترش کشورهای بریکس، خانواده رسانه‌ای بریکس از شرکای جدید استقبال کرده است. امید است که خانواده رسانه‌ای بریکس با مفاهیم «پنج بریکس» شامل صلح، نوآوری، سبز، عدالت و انسانیت که توسط رئیس جمهور «شی جین پینگ» در سخنرانی نشست کازان پیشنهاد شده، هدایت شوند و با اجماع مشترک رهبران کشورهای بریکس به عنوان هدف، با همکاری نزدیک بین رسانه‌ها به عنوان یک پیوند، انرژی بیشتری را به همکاری بریکس تزریق و طرحی جدید ترسیم کنند.

«سید مصطفی خوش چشم» معاون «خبرگزاری فارس» در سخنرانی خود اظهار کرد که مکانیسم همکاری بریکس فرصت‌های توسعه جدیدی را برای کشورهای عضو به ارمغان آورده و همچنین الزامات بالاتری را برای درک عمیق مردم، فرهنگ و تمدن یکدیگر برای تضمین روابط همکاری پایدار مطرح کرده است.

وی افزود: در شرایط کنونی بین‌المللی، رسانه‌های گروهی نقشی حیاتی در ترویج درک متقابل و همزیستی هماهنگ بین کشورها و اقوام مختلف ایفا می‌کنند. رسانه‌های کشورهای بریکس این مسئولیت را دارند که با امضای تفاهم نامه‌های همکاری، برقراری تماس‌های تلفنی و اجرای مشترک پروژه‌ها، تلاش کنند تا مردم کشورهای بریکس یکدیگر را در زمینه‌های مختلف بهتر درک کنند و به طور مشترک ظرفیت‌های توسعه عظیم کشورهای بریکس را به نمایش بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا