قصد پکن برای توسعه گسترده منطقه آزمایشی رانندگی خودران

یک مقام مسئول روز جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) اعلام کرد پکن در نظر دارد به شکلی گسترده منطقه آزمایشی رانندگی خودران در سطح بالای خود را به حدود سه هزار کیلومتر مربع  بین جاده‌های کمربندی چهارم و ششم توسعه دهد که بیش از دو برابر اندازه ۶ منطقه شهری پکن محسوب می‌شود.

«وانگ لِی» «مدیر دفتر کار منطقه آزمایشی رانندگی خودران سطح بالای پکن» در خلال «کنفرانس جهانی وسایل نقلیه متصل هوشمند ۲۰۲۴» گفت: این شهر از زمان راه اندازی نخستین منطقه آزمایشی رانندگی خودران سطح بالای چین در سپتامبر ۲۰۲۰، به شکلی موفقیت آمیز زیرساخت هوشمند را بر روی ۶۰۰ کیلومتر مربع توسعه داده است.

این توسعه بخشی از تلاش‌های چین برای قرار دادن خود در خط مقدم توسعه فناوری رانندگی خودران است.

این منطقه آزمایشی مجوزهای تست جاده‌ای را برای ۳۳ شرکت صادر کرده به گونه‌ای که حدود ۹۰۰ دستگاه خودرو را با مسافت پیموده شده آزمایشی رانندگی خودران ترکیبی بیش از ۳۲ میلیون کیلومتر پوشش می‌دهد و معادل بیش از یک چهارم کل مسافت پیموده شده آزمایشی خودران ملی است.

شرکت‌های مهمی مثل «بایدو»، «پونی.ای آی» و «جی دی.کام» در میان شرکت کنندگان در این پروژه هستند که کاربردهای خودران مختلفی را از جمله خودروهای سواری، تحویل بسته بدون سرنشین و خدمات گشت خودران را آزمایش می‌کنند.

به گفته وانگ این منطقه آزمایشی هم در مقیاس و هم در تنوع سناریوهای کاربردی به توسعه خود ادامه خواهد داد.

پکن همچنین در حال کار بر روی قوانین جدید برای تنظیم بخش رو به رشد رانندگی خودران است.

صنعت رانندگی خودران با تکیه بر فناوری پیشرفته، مقررات حمایتی و اشتیاق بالای سرمایه گذاران، به سرعت به سمت کاربرد تجاری در مقیاس بزرگ حرکت می‌کند و چین در حال افزایش تلاش‌های خود برای تقویت موتورهای رشد جدید مبتنی بر فناوری است.

بر اساس اعلام وزارت امنیت عمومی، نهادهای امنیت عمومی چین تا پایان آگوست امسال، ۱۶ هزار گواهینامه آزمایشی برای خودروهای خودران صادر کردند و حدود ۳۲ هزار کیلومتر از جاده‌های سراسر این کشور پذیرای آزمایش خودروهای خودران شده‌اند.

شرکت مشاوره جهانی «مک‌کیزنی اند کامپنی» پیش بینی کرده که چین به بزرگترین بازار خودروهای خودران تبدیل خواهد شد و درآمد حاصل از این وسایل نقلیه و خدمات مربوط به آن تا سال ۲۰۳۰ از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا