آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی سرامیک در «پایتخت چینیِ» چین

«نمایشگاه بین‌المللی سرامیک جینگ‌د‌ه جن چین ۲۰۲۴» روز جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) در شهر «جینگ‌ده جن» که به «پایتخت سرامیک» چین نیز مشهور است در استان «جیانگ‌شی» (شرق چین) گشایش

یافت.

 

مساحت نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته و به ۱۴۰ هزار متر مربع رسیده است.

نمایشگاه سرامیک شامل هشت بخش عمده، از جمله برندهای بین‌المللی، کوره‌های معروف و سرامیک‌های هنری است.

بیش از هزار و صئد غرفه ‌دار محصولاتی از برندهای بین‌المللی، کوره‌های سنتی و شرکت‌های سرامیک محلی جنگ‌ده جن و استودیوهای هنری را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

طی این رویداد که ۱۲ برند بین‌المللی از ۱۲ کشور شامل ژاپن، آلمان و ایالات متحده در آن حضور یافته‌اند، بر توسعه یکپارچه تجارت، سرمایه گذاری و فرهنگ تمرکز دارد.

نمایشگاه بین‌المللی سرامیک به منظور تقویت نوآوری به مساحت خود برای کارآفرینی و نوآوری افزوده تا فضا را برای هنرمندان جوان و کارآفرینان محلی فراهم نماید.

علاوه بر نمایشگاه اصلی، مجموعه‌ای از رویدادهای سطح بالا از جمله نشست‌هایی درباره میراث فرهنگی و نوآوری سرامیک و نمایشگاه‌های هنری برگزار خواهد شد.

«دو تونگ‌هه» رئیس «انجمن صنعت سرامیک چین» در آیین گشایش نمایشگاه گفت: صنعت سرامیک جینگده جن به شکلی روزافزون در حال تبدیل شدن به خلاقیت، تنوع فرهنگی و تاثیرگذاری در سراسر جهان و در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان قطبی بای بخش خلاق سرامیک است.

پلتفرم آنلاین مرکز بهره برداری‌های تجاری سرامیک جینگ‌دجن که در شهر «شن‌جن» مستقر است، در ماه سپتامبر رسما راه اندازی شد.

این پلتفرم قرار است طی سه تا پنج سال آتی به یک پلتفرم تجارت سرامیک به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد یوان تبدیل شود.

«یه فنگ‌چون» قائم مقام کمیسیون توسعه و اصلاحات جینگ‌دجن، طی این رویداد تاکید کرد که طی سال ۲۰۲۳ ارزش کل تولید صنعت سرامیک جینگ‌دجن از ۸۶.۱۲ میلیارد یوان (۱۲.۱ میلیارد دلار) فراتر رفت.

به علاوه ارزش افزوده شرکت‌های بزرگ سرامیک طی هشت ماه نخست سال جاری به حدود ۲.۹۷ میلیارد یوان رسید که رشدی ۱۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نمایشگاه بین‌المللی سرامیک جینگده جن نخستین بار در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و طی این سا‌ل‌ها به یک پلتفرم قابل توجه برای نمایش بهترین ظروف چینی جهان تبدیل شده است.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان، این رویداد طی ۲۰ سال اخیر حدود دو هزار و ۵۰۰ شرکت از ۴۹ کشور و منطقه جهان را به خود جلب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا