آغاز پخش برنامه‌های باکیفیت «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» در روسیه

جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر)، به مناسبت سفر آتی «شی جین‌پینگ»، رئیس جمهوری خلق چین برای شرکت در شانزدهمین نشست رهبران «بریکس» به روسیه، «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» (سی‌ام‌جی)، روزنامه «روسیا گازتا»، «تلویزیون آسیای بزرگ روسیه»، تلویزیون بریک (BRIC) روسیه، تلویزیون دیجیتال روسیه، پلتفرم رسانه جدید روسیه OKKO و شبکه «تماس» بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه به طور مشترک رویداد پخش برنامه‌های با کیفیت بالای رادیو و تلویزیون مرکزی چین را در مسکو آغاز کردند.

«شِن های‌شیونگ» معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس سی‌ام‌جی، «پاول نگویتسا» رئیس روزنامه روسیا گازتا و «جانگ هان‌هوی» سفیر چین در روسیه جداگانه به صورت ویدیویی سخنرانی را ایراد کردند.

رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین عنوان کرد که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه و آغاز سال فرهنگی چین و روسیه است. چین و روسیه تحت هدایت راهبردی سران دو کشور الگویی را برای نوع جدیدی از روابط میان قدرت‌ها ایجاد کرده‌اند. تبادلات و همکاری رسانه‌ای بین چین و روسیه نیز به طور فزایند‌ه‌ای صورت می‌گیرد.

شن های‌شیونگ افزود: رویداد پخش برنامه‌های باکیفیت یکی دیگر از آزمون‌های ما برای اجرای دستاوردهای حاصل شده در دیدار سران چین و روسیه و ایجاد پیوند عاطفی قوی‌تر میان دو کشور محسوب می‌شود.

نگویتسا نیز گفت که روزنامه روسیا گازتا و سی‌ام‌جی همیشه روابط همکاری خوبی را حفظ کرده‌اند. برگزاری مشترک این رویداد توسط هر دو طرف به مردم روسیه کمک می‌کند تا توسعه چین معاصر را عمیق‌تر احساس و جذابیت فرهنگ چینی را بهتر درک کنند و آشنایی و درک متقابل را افزایش دهند.

به زعم وی برنامه‌های باکیفیت انتخاب شده توسط سی‌ام‌جی قطعا مورد علاقه و پسند مردم روسیه قرار خواهد گرفت.

پخش ۱۱ برنامه مستند و فیلم‌ سینمایی و تلویزیونی دوبله‌شده با کیفیت بالا از جمله «دیدار با شی جین‌پینگ»، «جاده‌ای به سوی سعادت» و «داستان من با چین» از وب‌سایت رسمی روزنامه روسیا گازتا، تلویزیون آسیای بزرگ روسیه و سایر رسانه‌های روسی از ۱۸ اکتبر آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا