افتتاح دهمین نمایشگاه معاملات میوه‌های ویژه «شین جیانگ» در «آکسو»

یک سال دیگر پر از میوه فرا رسیده و زمان جشن گرفتن برداشت آنهاست.

دهمین نمایشگاه میوه‌های ویژه شین جیانگ (آکسو) و دومین فعالیت فرهنگی و گردشگری فصل چیدن سیب آکسو در پارک لجستیک تجارت کشاورزی «هونگ چیپوئو» منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (شمال غربی چین) روز جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آغاز شد.

این نمایشگاه تجاری دارای بیش از ۵۰۰ غرفه است که از مدل‌های خرید و فروش آنلاین و حضوری استفاده می‌کند و شرکت‌ها و تجار از شین جیانگ و سراسر چین را به خود جلب کرده تا همه شاهد محصولات پربار سال جاری شین جیانگ و توسعه با کیفیت بالای کشاورزی این منطقه چین باشند.

آکسو در مرکز شین جیانگ و در دامنه‌های جنوبی کوه‌های «تیانشان» واقع شده و دارای محیط طبیعی بی‌نظیری از لحاظ آب، خاک، نور و دما است. با این ویژگی‌ها طبیعی است که آکسو منطقه‌ای مناسب برای رشد میوه‌ها باشد. آب و هوای منحصربفرد محیط ذاتی فوق‌العاده‌ای را برای توسعه صنعت کشاورزی و جنگل‌داری ایجاد کرده است و میوه‌های تولید شده به ویژه سیب عموماً از کیفیتی بالاتر و شیرینی بیشتر برخوردارند.

درجه شیرینی سیب آکسو به ۲۱-۱۷ می‌رسد و حدود ۲۰ درصد بیشتر از سایر سیب‌ها طعم ترد و شیرین دارد و رایحه آن غنی است به گونه‌ای که نماد منحصربفرد سیب آکسو محسوب می‌شود.

شهر آکسو در سال‌های اخیر، بر موقعیت‌یابی مناطق کشاورزی سودمند مانند سیب، زردآلو و گردو، رعایت همزمان پیشرفت ساخت‌وساز زیست‌محیطی و توسعه اقتصادی، پایبندی به حفاظت یکپارچه و مدیریت سیستماتیک کوه‌ها، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و مزارع، تمرکز کرده است. دریاچه‌ها، چمن‌ها و یخ‌ها، صنایع جنگلی و میوه‌ای با کیفیتی را تا اندازه زیادی توسعه داده و باعث ارتقاء پیشرفت کشاورزی و احیای روستایی شده‌اند.

بر اساس آمار رسیده، در سال ۲۰۲۴، مساحت جنگل و درخت‌های میوه در شهر آکسو به ۴.۵ میلیون هکتار و منطقه میوه دهی آن به ۴.۳۸ میلیون هکتار رسیده است و میزان محصولات میوجات به ۲.۸۰۹ میلیون تن رسیده که ۱۰۶.۷ درصد از ۲.۶۶ میلیون تن برنامه ریزی شده فراتر رفته است.

این میزان تولید همچنین افزایش ۱۸۰ هزار تنی نسبت به سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود ارزش محصولات آن به ۱۹.۳ میلیارد یوان برسد که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش ۵۰۰ میلیون یوانی دارد.

دهمین نمایشگاه معاملات میوه‌های ویژه شین جیانگ (آکسو) و دومین فعالیت فرهنگی و گردشگری فصل چیدن سیب آکسو از جمعه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آغاز شده و تا ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) ادامه دارد.

این دوره از نمایشگاه در مقایسه با ۹ دوره قبلی از نظر مقیاس و دامنه بزرگتر و موضوعات آن برجسته‌تر است و شکل فعالیت‌های جدیدتر و غنی‌تری دارد.

طی این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ غرفه محصولات مختلف کشاورزی، جنگلداری، دامپروری، فرهنگ و گردشگری را به نمایش گذاشته‌اند.

همچنین بیش از ۲۸۰۰ نوع محصول به نمایش در آمده و پیش بینی می‌شود ارزش قراردادها به بیش از ۲۰ میلیارد یوان برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا